یک محکوم به قصاص به حرمت امام حسین (ع) پس از ۲۳ سال در دزفول بخشیده شد

18:49 - 24 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۳۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص به حرمت امام حسین (ع) پس از ۲۳ سال در دزفول بخشیده شد
رئیس دادگستری دزفول از بخشیده شدن یک محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال با جلب رضایت اولیای دم و به عشق امام حسین (ع)، خبر داد.

خبرگزاری میزان - رفیصل مزرعه، رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضای شورای حل اختلاف و صلح‌یاران این شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان، سران طوایف و معتمدین، پس از ۲۳ سال، توانستند با جلب رضایت اولیای دم و به عشق امام حسین (ع)، زندگی دوباره به یک محکوم به قصاص ببخشند.

مزرعه اظهار کرد: ۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این ۲ خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی افزود: یک ماه پیش پرونده در دستور کار جدی اعضای کارگروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول قرار گرفت و با توجه به اینکه فرد محکوم و مقتول اهل لرستان هستند، در این مدت با برگزاری نشست‌های متعددی با حضور بزرگان، سران طوایف و معتمدین خوزستان و استان لرستان، خوشبختانه با عنایت الهی، تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیای دم پس از ۲۳ سال به حرمت ماه محرم و عشق به امام حسین (ع) از قصاص گذشت کردند.

رئیس دادگستری دزفول، خاطرنشان کرد: همواره خوزستان مهد و پایتخت صلح و سازش در کشور است و در دزفول اکثر پرونده‌های که به دادگاه و دادسرا ارجاع می‌شوند با وساطت اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران با صلح و سازش مختومه می‌شوند و این در کشور بی نظیر است.

مزرعه با تقدیر از حمایت‌های بی دریغ دهقانی، رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام امانت بهبهانی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان و همچنین فعالیت‌های گسترده اعضای کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، بر اهتمام دادگستری این شهرستان در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم و گسترش فرهنگ بخشش و صلح بین مردم است که از آثار مهم آن‌ها ایجاد امنیت و آرامش پیدار در جامعه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *