گفت‌وگو|

مطالعه زندگی امام حسین (ع) زمینه‌ساز الگو برداری از ایشان است

7:00 - 29 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۱۹۱
مطالعه زندگی امام حسین (ع) زمینه‌ساز الگو برداری از ایشان است
نویسنده کتاب، معرفی سبک زندگی امام حسین (ع) با داستان‌های کوتاه و کمتر شنیده شده را زمینه‌ساز افزایش اطلاعات جامعه و الگو برداری از سیدالشهدا (ع) دانست.

زینب عطائی در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون کتاب «آفتاب بر نی» گفت: این اثر پنجمین قسمت از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید، یک آفتاب» که اختصاص دارد به زندگی سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله (ع) است.

وی به شیوه نوشتن کتاب «آفتاب بر نی» اشاره و اظهارکرد: این کتاب شامل، یک‌صد داستانک که با زبانی ساده و روایتی اجمالی و جذاب از مهمترین و شنیدنی‌ترین بخش‌های زندگی سیدالشهدا (ع) بوده و زمان ولادت، امامت و شهادت و سیره و سبک زندگانی امام حسین (ع) را روایت خواندنی را بیان کرده است.

عطائی تاکید کرد: تا به حال کتاب‌های بسیاری در مورد امام حسین (ع) نوشته شده که بیشتر به مسیر حرکت و وقایع کربلا پرداخته است، اما در این کتاب روایت‌ها که کمتر به آن پرداخته شده نوشته شده تا ابعاد بیشتری از زندگی این امام همام به شیوه خلاصه بیان شود.


وی علت کوتاه‌نویسی را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: داستانک‌ها باعث می‌شود، نوجوان و جوان امروز که در اثر ارتباط با فضای مجازی به متون کوتاه و معجزه توجه دارد، از مطالعه اثر خسته نشده و آن داستا‌ها را دنبال کند. کتاب‌های که پیشتر منتشر شده‌اند بسیار مفصل هستند.


این نویسنده کتاب، در مورد پیام کتاب «آفتاب بر نی» تاکید کرد: امام حسین (ع) در ۶۳ سالگی به سمت کربلا حرکت کردند و در واقعه کربلا نقشی مهم و در حفظ اسلام نقش اثرگذار را بر جای گذاشتند. معرفی شخصیت ائمه معصومین (ع) نقش موثر در تفکر و تامل همچنین انتخاب شیوه زندگی دارد، زیرا آنان الگو‌های ارزشمند در مسیر سعادت محسوب می‌شود و معرفی رویکرد و شیوه زندگی آنان شیوه درست زندگی را به جامعه می‌آموزد.

انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *