فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) راه‌اندازی شد

8:49 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۹۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) راه‌اندازی شد
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به همکاری دولت و قوه‌قضاییه در تسریع تعیین‌تکلیف کالا‌ها گفت: سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) در راستای شناسه‌دار کردن کالا‌ها در انبار‌ها راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان - عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات)، گفت: سامانه سیات یکی از پیچیده‌ترین سامانه‌هاست که کار آن از بدو کشف کالای قاچاق آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: بازدید رئیس‌جمهور شهید از انبار‌های اموال تملیکی و ورود قوه‌قضاییه به موضوع، تسریع در تعیین‌تکلیف کالا‌ها را به همراه داشت و در همین راستا راه‌اندازی سامانه سیات در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه احصا کالا‌های اموال تملیکی در قالب برنامه سیات است، عنوان کرد: این سامانه در مورد اینکه چه میزان کالایی در چه استانی کشف و بعد از صدور رای در کدام انبار نگهداری می‌شود، اطلاع‌رسانی می‌کند

اجتهادی گفت: طبق قانون، کاشف باید اطلاعات پرونده را به‌طور دقیق به سامانه سیات ارسال کند، درحالی که پیش از این تنظیم صورت‌جلسه‌های کشف و شناسه قبض دستی بود و اکنون الکترونیکی شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اکنون شناسه کالا و شناسه قبض برای همه کالا‌های این سازمان در انبار‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *