ورود ۳ هزار دستگاه هوش مصنوعی به صنعت کفش

16:28 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۶۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ورود ۳ هزار دستگاه هوش مصنوعی به صنعت کفش
رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز تهران با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته گفت: طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار دستگاه هوشمند تزریق مواد پلیمری وارد زنجیره تولید صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته شده و هوش مصنوعی تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته (امپکس ۱۳) اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز تهران به عنوان برگزارکننده و مجری نمایشگاه پیش‌رو، نشست خبری در این حوزه برگزار کرد.

رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز تهران در این نشست با تاکید بر اینکه همچنان در بحث مواد اولیه مشکل داریم، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی نظیر تورم و تامین ارز ماشین‌آلات و ... تولید نسبت به سال‌های گذشته افت خود را نشان خواهد داد.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز تهران افزود: درخواست ما از دولت جدید این است که به تجار و کسانی که تاجر امین هستند و از سوی تشکل‌ها معرفی می‌شوند، امکان واردات ماشین‌آلات داده شود تا بتوانیم خدمات بیشتری را به واحد‌های تولیدی خود برسانیم.

شجری با تاکید بر اینکه مصوبه خرید ماشین‌آلات را از مجلس گرفته‌ایم، ادامه داد: درباره ماشین‌آلات مستعمل که در ادامه تولید بسیار موثر است، هنوز به‌صورت کامل با واردات موافقت نشده و صرفا به واحد‌های تولیدی اجازه واردات داده می‌شود که این امر، منجر به ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان انبوه شده است.

همچنین علی لشکری، رئیس هیئت‌مدیره جامعه مدیران کفش ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در این نشست، گفت: یکی از دلایل گرانی کفش در کشور افزایش قیمت تمام شده است چراکه به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن امکان انتقال تکنولوژی به داخل کشور را نداریم، اما صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته کشور همزمان با برگزاری نمایشگاه «امپکس» در سال‌های گذشته که نقطه تبادل تکنولوژی بوده است تا حدی توانسته برخی از دستگاه‌های مورد نیاز زنجیره این صنعت بزرگ را در داخل کشور تامین کند.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه مدیران کفش ایران تاکید کرد: ورود تکنولوژی مورد نیاز این صنعت سخت، اما ضروری است. دستگا‌ه‌های به‌روز با حداقل قیمت و بالاترین توان تولیدات یکی از ملزومات توسعه در زنجیره تامین صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته است.

به گفته عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران زنجیره صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در سال‌های اخیر رشد داشته است. تا حدی که در طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار دستگاه هوشمند تزریق مواد پلیمری وارد زنجیره تولید صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته شده و هوش مصنوعی تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

لشکری در ادامه توضیح داد: زمانی وابستگی به واردات مواد اولیه در صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته بالای ۳۰ درصد بود، اما امروز واردات مواد اولیه و حتی مصرف محصولات خارجی به ۵ درصد رسیده است.

در ادامه این نشست محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: صنعت کیف و کفش به خاطر اهمیت اشتغال‌آفرینی و خودکفایی در سطح کشور مورد اهمیت قرار گرفته است و به‌دنبال این هستیم تا با ایجاد خوشه‌ها، بیشترین مزایا برای این صنعت در کشور رقم بخورد.

به گفته گرجی مواد اولیه طبیعی صنعت کیف و کفش در کشور وجود دارد و در این عرصه قدمت چند هزارساله داریم.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات صنعت کیف و کفش بومی‌سازی می‌شود، اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها را در این عرصه انجام داده‌ایم و با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هماهنگی صورت گرفته است تا بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان‌ها در بومی سازی تجهیزات و ماشین‌آلات بهره ببریم.

صنعتگران و تولیدکنندگان کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته از استان‌های مختلف کشور و دیگر کشور‌های جهان از ۲۹ مرداد تا یکم شهریور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، کیف، کفش چرم و صنایع وابسته (mpex ۱۳) گردهم می‌آیند تا جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اتحادیه کفش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *