رئیس کل دادگستری استان گیلان: هیچ عذری برای انجام ندادن وظایف دفن غیراصولی فاضلاب شهری شهرستان آستانه اشرفیه پذیرفته نیست

16:02 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: هیچ عذری برای انجام ندادن وظایف دفن غیراصولی فاضلاب شهری شهرستان آستانه اشرفیه پذیرفته نیست
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به معضل دفن پسماند گفت: راه برون رفت از دفع غیر اصولی فاضلاب شهرستان اشرفیه استفاده از توان و ظرفیت بخشی خصوصی است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی، شهردار و برخی مدیران اجرایی این شهرستان حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه در نظام حمکرانی اسلامی مردم، محور هستند، اظهار کرد: توجه به حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

وی مشکل پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه دانست و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد تا در ۶ ماهه اول سال جاری دفن غیراصولی زباله در این شهرستان پایان یابد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی توجه به بهداشت مردم را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم دفن صحیح زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد.

وی دفع غیراصولی فاضلاب شهری و عدم برخورداری از تصفیه خانه را از دیگر مشکلات آستانه برشمرد و تصریح کرد: این معضل باید با همفکری و همکاری مسئولان شهرستان حل شود و هیچ عذری برای کوتاهی و انجام ندادن وظایف پذیرفته نیست و انتظار می‌رود مسئولین اجرایی شهرستان این مشکل را به عنوان دغدغه اصلی خود بدانند و در رفع آن تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را از راهکار‌های برون رفت از این مشکل عنوان کرد و افزود: در بسیاری از استان‌ها پروژه‌های گسترده‌ای بدون هزینه دولتی و با استفاده از بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب انجام گرفته و موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در نشستی که با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار می‌شود، راه حل‌ها و راهکار‌های موثر بررسی شده و سریعا اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی نیز از هیچ کمکی در راستای حل معضلات این شهرستان دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دفع پسماند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *