انتخابات آمریکا؛ نشست محرمانه دموکرات‌ها درباره وضعیت بایدن

9:48 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۵۷۴
انتخابات آمریکا؛ نشست محرمانه دموکرات‌ها درباره وضعیت بایدن
همزمان با افزایش درخواست از سوی چهره‌های سرشناس دموکرات برای کناره‌گیری جو بایدن از رقابت انتخاباتی، حزب دموکرات وضعیت وی را در یک نشست محرمانه بررسی کرد.

خبرگزاری میزان - قانون‎گذاران حزب دموکرات برای بررسی تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای انتخاب مجدد به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار کردند.

این دیدار در حالی برگزار شده که آمادگی جسمانی و روانی جو بایدن برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری آمریکا مورد تردید قرار دارد.

رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که مذاکرات دموکرات‎ها درباره وضعیت بایدن بر اختلاف موجود در درون این حزب درباره انتخاب شدن بایدن تاکید متمرکز بوده است. برخی از دموکرات‎ها عملکرد بایدن را در مناظره با ترامپ فاجعه‌بار توصیف کردند.

دموکرات‌های سرشناس از جمله چاک شومر، رئیس اکثریت سنا قبل و بعد از این نشست خطاب به خبرنگاران بر حمایت خود از بایدن تاکید کردند.

شومر در پاسخ به سؤال‌هایی درباره آمادگی بایدن برای مقام ریاست‌جمهوری، بار‌ها گفت: من با جو بایدن هستم.

جیم کلیبرن از کارولینای جنوبی به خبرنگاران گفت: ما با بایدن همراه هستیم.

در حالی که به نظر می‌رسید مذاکرات، احتمال شورش توده‌ای علیه نامزدی بایدن را نشان می‌داد، دستکم در حال حاضر آن‌ها نتوانستند یک جبهه متحد ارائه دهند.

دیک دوربین از ایلینوی، گفت که «هنوز باید دید» آیا بایدن می‌تواند در رقابت باقی بماند یا خیر.

ابراز خرسندی ترامپ از وضعیت آشفته رقیب دموکرات

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از آشفتگی‌های فزاینده پیرامون مبارزات انتخاباتی جو بایدن، در پی مناظره ابراز خرسندی کرد.

ترامپ پس از چند روز دوری از کارزار انتخاباتی، از بازگشت خود به مبارزات انتخاباتی در فلوریدا برای تشدید حملات به بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، استفاده کرد و این حدس و گمان را ایجاد کرد که می‌تواند رئیس‌جمهور را جایگزین کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، بایدن را به مناظره دیگری دعوت کرد.

وضعیت بایدن در نظرسنجی‌ها

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ عقب‌تر است، اما نظرات ممکن است تغییر اساسی نکرده باشد، در حالی که کامالا هریس نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد.

جو بایدن پس از مناظره فاجعه‌بار خود، کمتر از آنچه انتظار می‌رفت، آسیب دیده است، در حالی که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و محتمل‌ترین جانشین رئیس‌جمهور در صورت تغییر نامزد‌ها از سوی حزب دموکرات، هنگام قرار گرفتن در مقابل ترامپ، نتایج متفاوتی داشت.

در همین حال یک موسسه ارشد دموکرات نظرسنجی جدیدی دارد که نشان می‌دهد جو بایدن همچنان در رقابت با دونالد ترامپ است، اما در معرض خطر بیشتر شکست در انتخابات قرار دارد، در حالی که دیگر دموکرات‌های پیشرو اکنون در حال بهبود وضعیت خود هستند.

نظرسنجی سراسری که از سوی شرکت Bendixen & Amandi پس از مناظره فاجعه‎بار سیاسی بایدن انجام و به‌طور انحصاری با پولیتیکو به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که بایدن با ۴۲ درصد در برابر ۴۳ درصد از ترامپ عقب‌تر است.

از ۸۶ درصد رای‎دهندگان احتمالی که تمام یا بخشی از مناظره را تماشا کردند، تنها ۲۹ درصد گفتند که بایدن ظرفیت ذهنی و استقامت جسمی برای خدمت در دوره ۴ ساله دیگر را دارد.

تنها ۳۳ درصد گفتند که او باید به عنوان نامزد دموکرات‌ها ادامه دهد؛ در مقابل ۵۲ درصد که معتقدند نباید به عنوان نامزد دموکرات ادامه دهد.

تنها نیمی از دموکرات‌ها گفتند بایدن باید نامزد این حزب باشد یا از نظر روحی و جسمی برای یک دوره دیگر آماده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *