انتخابات آمریکا؛ شکاف در میان دموکرات‌ها درباره کمپین انتخاباتی بایدن

16:19 - 18 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۳۰۳
انتخابات آمریکا؛ شکاف در میان دموکرات‌ها درباره کمپین انتخاباتی بایدن
حزب دموکرات آمریکا درباره تصمیم برای ادامه کمپین انتخاباتی بایدن و یا کناره‌گیری او از رقابت دچار دودستگی شده است.

خبرگزاری میزان - قانون‌گذاران دموکرات که عمیقا درباره نامزدی جو بایدن برای انتخابات دچار دودستگی هستند، در یک لحظه مهم به واشنگتن بازمی‌گردند و تصمیم می‌گیرند که برای احیای مبارزات انتخاباتی او تلاش کنند یا وی را کنار بزنند.

به گزارش واشنگتن پست، نگرانی در حالی افزایش می‌یابد که قانونگذاران ارشد دموکرات به درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن پس از عملکرد تاسف‌بارش در مناظره عمومی به حامیان کناره‌گیری وی می‌پیوندند.

همزمان، برخی از سرسخت‌ترین حامیان بایدن بر ادامه مبارزه او برای ریاست‌جمهوری تاکید و اصرار می‌کنند که هیچ کسی بهتر از وی برای شکست دادن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه وجود ندارد.

همان‌طور که قانونگذاران بررسی می‌کنند که بایدن در رقابت انتخاباتی بماند یا کناره‌گیری کند، به نظر می‌رسد که هیچ پاسخ آسانی در چشم‌انداز نیست.

این یک مقطع ضعیف و بسیار بی‌ثبات برای حزب دموکرات است؛ دموکرات‌هایی که سال‌ها در کنار بایدن کار کرده‌اند و کار و زندگی او را در اولویت‌های سیاستی گرامی می‌داشتند، اکنون سؤالات ناراحت‌کننده‌ای درباره آینده سیاسی او مطرح می‌کنند و این در حالی است که بایدن میزبان سران جهان برای نشست ناتو در واشنگتن است.

حمایت سیاه‌پوستان از کامالا هریس

در حالی که جو بایدن تلاش می‌کند تا تمرکز خود را برای انتخاب مجدد بار دیگر احیا کند، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، رژه دموکرات‌های سیاه‌پوست را ریاست کرد که هشدار دادند تهدید ریاست‌جمهوری مجدد دونالد ترامپ مهم‌ترین محاسبه پیش از نوامبر است.

با این حال هریس طی یک سخنرانی به عملکرد بد بایدن در مناظره اذعان نکرد و یا از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله نخواست تا به رقابت مجدد خود پایان دهد.

هریس، پیش از اینکه ترامپ را در مورد دیکتاتور بودن، سوق دادن دیوان عالی آمریکا به سمت راست افراطی و وعده انتقام برای دشمنان سیاسی هدف انتقاد قرار دهد، گفت: این احتمالا مهم‌ترین انتخابات در طول عمر ماست؛ در ۱۲۲ روز، هر کدام از ما این قدرت را داریم که تصمیم بگیریم در چه نوع کشوری زندگی کنیم.

حضور هریس در بزرگ‌ترین جشن سالانه فرهنگ سیاه‌پوستان نشان می‌دهد که کار دشواری برای کاخ سفید و کمپین مبارزه با پرسش‌های مربوط به رئیس‌جمهور دارد.

 پویایی‌ها به‌ویژه برای هریس، اولین زن سیاه‎پوست و فرد جنوب آسیایی که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شد و برای دموکرات‌های سیاه‌پوستی که در انتخاب بایدن و او در سال ۲۰۲۰ بسیار مؤثر بودند، بسیار دشوار است.

افزایش فاصله ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها

سقوط بایدن در نظرسنجی‌ها از زمان برگزاری مناظره، او را در حفره‌ای بزرگ‌تر از همه رئیس‌جمهور‌های فعلی آمریکا قرار می‌دهد.

نظرسنجی‌ها در این مورد هستند: طرح مناظره جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، او را در بدترین وضعیت انتخاباتی خود در انتخابات ۲۰۲۴ قرار داده است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری رای‌دهندگان می‌گویند که نظر نامطلوبی نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا دارند، فکر می‌کنند که او برای این کار خیلی مسن است و می‌خواهند که شخص دیگری در پاییز امسال به ریاست دموکرات‌ها برسد.

از زمان جورج اچ.بوش بیش از ۳ دهه پیش و به غیر از رقیب بایدن در سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از زمان نامزدی مجدد جیمی کارتر در ۴۴ سال پیش، هیچ رئیس‌جمهور فعلی تا این حد در نظرسنجی‌ها عقب نمانده است.

آخرین اعداد بر فشار بر بایدن برای بازگشت سریع یا کنار رفتن از رقابت پیش از اینکه حزب او رسما نامزدی را تعیین کند، افزوده است.

مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های دقیق، افت پس از مناظره را برای بایدن نشان می‌دهد که پیش از این در تلاش بود به ترامپ برسد.

 سه مورد از نظرسنجی‌ها، از جمله نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا، نشان داد که ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی ۶ امتیاز برتری دارد.

با توجه به برتری جمهوری‌خواهان در کالج الکترال، این نوع حاشیه سراسری احتمالا با پیروزی قاطع ترامپ برابری می‌کند.

نظرسنجی نیویورک تایمز/کالج سینا نشان داد که ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی با ۴۹ درصد در برابر ۴۳ درصد از بایدن پیشتاز است، در حالی که پیش از مناظره این فاصله ۳ درصد بود.

این یک تغییر واقعی -اما نه بسیار زیاد- است که با نظرسنجی دیگری که در پی مناظره بایدن با ترامپ انجام شد، مطابقت دارد؛ چند نظرسنجی دیگر نشان می‌دهد که امتیاز بایدن در حال کاهش است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *