انتخابات آمریکا؛ بایدن: از رقابت کناره‌گیری نمی‌کنم

14:02 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۴۰
انتخابات آمریکا؛ بایدن: از رقابت کناره‌گیری نمی‌کنم
جو بایدن با گذشت بیش از یک هفته از عملکرد ضعیفش در مناظره مقابل دونالد ترامپ، برای کناره‌گیری تحت فشار قرار دارد.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از مصاحبه‌ای با ای‌بی‌سی نیوز استفاده کرد تا بار دیگر تاکید کند که نامزد شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر است. او دوباره مناظره فاجعه‌بار اخیر خود علیه ترامپ را «یک قسمت بد» خواند.

بایدن ۸۱ ساله با اشاره به وظایفی که روزانه به‌عنوان رئیس‌جمهور با آن مواجه است، گفت: من هر روز یک آزمایش شناختی دارم. 

وی با اشاره به عملکردش در مناظره با ترامپ، گفت: من فقط شب بدی داشتم و نمی‌دانم چرا.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که از هر ۳ دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری است.

بایدن در این مصاحبه عملکرد مناظره‌ای خود را ناشی از خستگی و سرماخوردگی شدید دانست. او در ادامه مدعی شد: هیچ کس مناسب‌تر از من نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در یک تجمع انتخاباتی در شهر مدیسون، ایالت ویسکانسین به عملکرد خیلی بد در مناظره تلویزیونی با دونالد ترامپ در شبکه سی‌ان‌ان اذعان کرد. 

او گفت: از آن زمان، حدس و گمان زیادی وجود داشته. جو چکار خواهد کرد؟

بایدن خطاب به حامیانش، گفت: جوابم این است. من رقابت می‌کنم و بار دیگر پیروز خواهم شد.

تلاش برخی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری بایدن 

تاکنون ۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار کناره‌گیری بایدن شده‌اند؛ با این حال همانطور که ستاد او اشاره کرد هنوز هیچ‌کدام از چهره‌های ارشد حزب خواستار انصراف او نشد‌ه‌اند.

براساس گزارش‌ها، مارک وارنر، سناتور دموکرات تلاش دارد گروهی از سناتور‌های دموکرات را گرد هم آورد کند تا از بایدن بخواهند از رقابت خارج شود. 

این گزارش‌ها، از جمله در واشنگتن پست، حاکیست که وارنر بعد از مناظره دچار نگرانی عمیقی شده است.

کارزار ترامپ ماندن بایدن را در رقابت ترجیح می‌دهد

واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گفت که ترامپ و اعضای ستاد او معتقدند که شکست دادن بایدن در مقایسه با دیگر سیاستمداران دموکرات آسان‌تر است.

ترامپ و متحدان او در اظهارنظر‌های علنی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی را رد کرده و گفته‌اند که تغییر مسیر برای دموکرات‌ها خیلی دیر است.

اما آن‌ها در بحث‌های خصوصی خود در حال بررسی سناریو‌های مختلف و آماده شدن برای احتمال‌های مختلف هستند. آن‌ها احساس می‌کنند که شکست دادن یک سیاستمدار دموکرات دیگر غیر از جو بایدن یا کاملا هریس، معاون او دشوارتر خواهد بود.

هیچ کدام از احزاب آمریکا در دوران معاصر تاکنون تلاش نکرده‌اند تا نامزد خود را با فرد دیگری جایگزین کنند. دلیل این موضوع تا حدی این است که احزاب می‌دانند چنین تلاشی به احتمال بسیار زیاد به شکست منجر خواهد شد.

قوانین حزبی، جایگزین کردن نامزد‌ها بدون رضایت آن‌ها را تقریبا غیرممکن می‌کند، چه برسد به اینکه فردی دیگر را به راحتی جایگزین نامزد حزب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *