گفت‌وگو|

پورعباس: حضور قضات در ۲ آزمون سراسری گذشته موجب خشک شدن ریشه‌های شبکه‌های تقلب در کنکور شده است

8:00 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۲۱۲
پورعباس: حضور قضات در ۲ آزمون سراسری گذشته موجب خشک شدن ریشه‌های شبکه‌های تقلب در کنکور شده است
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه حضور قاضات در آزمون سراسری باعث شد تا باند‌هایی که به صورت شبکه‌ای در زمینه تقلب در کنکور فعالیت می‌کردند را دستگیر کنیم گفت: این همکاری موجب خشک شدن ریشه شبکه‌های تقلب شده است.

عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با میزان درباره همکاری دستگاه قضا و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برای شناسایی متقلبان کنکور گفت: در رابطه با شناسایی شبکه‌های تقلب در کنکور سراسری همکاری خوبی با قوه قضاییه داریم و قضات کشیک با مسئولیت برگزاری آزمون سراسری حضور دارند.

وی ادامه داد: این قضات در دوره قبل نیز حضور داشتند و حضورشان موجب شد تا با هماهنگی پلیس فتا و حکم این قضات باند‌هایی که به صورت شبکه‌ای در زمینه تقلب در کنکور فعالیت می‌کردند را دستگیر کنیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن اشاره به اینکه حضور قضات در ۲ آزمون گذشته موجب خشک شدن ریشه این شبکه‌ها شده است و از بابت از دستگاه قضا تشکر می‌کنیم، ادامه داد: اگر داوطلبی اقدامات شبکه‌ای انجام دهد که جرم تلقی شود به قضات معرفی می‌شود، اما اقدام به تقلب جرم محسوب نمی‌شود و تخلف است و اگر داوطلبی اقدام به تقلب کند، در هیئت‌های بدوی و تجدید نظر سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به تخلفش رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: نوبت دوم کنکور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *