سلاح‌سازی آب؛ ابزار جدید رژیم صهیونیستی برای تسهیل نسل‌کشی در غزه

14:28 - 17 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۱۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سلاح‌سازی آب؛ ابزار جدید رژیم صهیونیستی برای تسهیل نسل‌کشی در غزه
رژیم صهیونیستی برای تسهیل جنایت نسل‌کشی در غزه در حال سلاح‌سازی نیازهای اولیه ساکنان این منطقه است.

خبرگزاری میزان – در حالی که استراتژی سلاح‌سازی گرسنگی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به تحمیل درد و رنج گسترده و تسهیل نسل‌کشی در این منطقه منجر شده است، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که رژیم صهیونیستی عامدانه از آب به‌عنوان سلاحی جهت تسهیل نسل‌کشی در غزه استفاده می‌کند.

گروه حقوق بشری یورومد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی علاوه بر تحمیل قحطی، به‌طور عمدی میزان دسترسی ساکنان غزه به آب به‌ویژه آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد و این ابزار دیگری برای تسهیل و پیشبرد استراتژی نسل‌کشی در این منطقه است.

در بیانیه یادشده آمده است: اسرائیل از طریق هدف قرار دادن مستمر، سیستماتیک و گسترده منابع آب و تاسیسات نمک‌زدایی نوار غزه، از آب به‌عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند؛ کمبود آب آشامیدنی در غزه به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شده است؛ ساکنان این منطقه اکنون مجبور به استفاده از آب‌های تصفیه نشده در میانه تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی و کمبود مواد غذایی و سوخت هستند.

تیم میدانی یورو مد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه مراکز و تاسیسات نمک‌زدایی از آب را در غزه هدف قرار می‌دهد؛ یکی از تاسیسات یادشده که بر اثر حمله رژیم صهیونیستی تخریب شد، در محله الزیتون شهر غزه قرار داشت که دست‌کم به ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کرد.

آمار‌های یورو مد نشان می‌دهد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) بیش از ۷۰۰ چاه و تاسیسات آب شیرین در غزه بر اثر حمله و بمباران تخریب شدند؛ این در حالی است که با افزایش دمای هوا در تابستان، جمعیت غزه با چالش‌های مهمی در دسترسی به آب مواجه شده است.

براساس برآوردها، سهم سرانه آب در غزه به دلیل تخریب زیرساخت‌های آبی از سوی رژیم صهیونیستی ۹۷ درصد کاهش یافته و تمام بخش‌های غزه با کمبود آب مواجه و سیستم فاضلاب این منطقه در حال فروپاشی است؛ ضمن اینکه ۹ مخزن از ۱۰ مخزن آب و نیمی از شبکه‌های آب یا ۳۵۰ کیلومتر از ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌های یادشده از سوی رژیم صهیونیستی تخریب شد.

از سوی دیگر، کمبود آب و استفاده از آب‌های آلوده در غزه سبب شیوع بیماری‌های عفونی و همه‌گیری‌های گسترش‌یابنده از طریق تجمع آب آلوده شده است.

همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهند که اساسنامه رم دادگاه بین‌المللی کیفری مقرر کرده است که گرسنگی عمدی غیرنظامیان از طریق محروم کردن آن‌ها از مواد ضروری برای بقا، از جمله مانع‌تراشی عمدی در تدارکات امدادی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بر‌اساس اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی، کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و احکام قضایی مربوطه بین‌المللی، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مرتکب نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی نوار غزه شده است.

جنایت‌های آشکار رژیم صهیونیستی شامل محروم کردن مردم غیرنظامی در نوار غزه از آب آشامیدنی باعث آسیب جدی و عمدی به ساکنان غزه شده و زندگی آن‌ها را به سمت نابودی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *