نرخ ازدحام جمعیت در زندان‎های فرانسه افزایش یافت

15:37 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ ازدحام جمعیت در زندان‎های فرانسه افزایش یافت
زندان‌های فرانسه از بحران‌های متعدد و مرتبطی رنج می‌برند که شرایط را برای زندانیان و کارکنان زندان‌ها به شدت دشوار می‌کند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های فرانسه با بحران‌های پیچیده و درهم تنیده‌ بی‌سابقه‌ای مواجه هستند که مشخصه آن افزایش جمعیت است.

ازدحام جمعیت بزرگ‌ترین بحران از مجموعه بحران‌های درهم تنیده زندان‌ها در فرانسه است؛ بحرانی که برای پنهان کردنش تلاش زیادی می‌شود، اما پیامدهای آن سبب بیرون افتادن آن از پشت پرده انکار می‌شود.

در آستانه برگزاری المپیک فرانسه، بحران ازدحام جمعیت زندانیان در این کشور رشد قابل توجهی داشته و رکوردهای بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرده است.

به گزارش annuaire-prisons.fr، نرخ اشغال فضای زندان‌ها در فرانسه در برخی موارد به ۱۷۰ درصد نیز می‌رسد.

افزایش شمار زندانیان در فرانسه پیامد‌های متعددی دارد که ایجاد تنش دائمی و شرایط نامناسب بازداشت از آن جمله هستند؛ از دیگر پیامد‌های این چالش می‌توان به رشد مشکلات امنیتی و مدیریتی در زندان‌ها اشاره کرد که به‌صورت مستقیم بر کار نگهبان‌های زندان تاثیر می‌گذارد.

مهم‌ترین دلیل تشدید بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های فرانسه به تصمیم‌گیری‌های سیاسی باز می‌گردد که چشم‌اندازی از یهبود آن مشاهده نمی‌شود.

در عین حال، فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۱۵ هزار سلول زندان بسازد؛ با وجود این، ساخت فقط ۴ هزار و ۵۰۰ سلول جدید تا پایان سال ۲۰۲۴ همچنان دور از انتظار به نظر می‌رسد.

نگهبان‌های زندان‌ها در فرانسه که از آن‌ها به‌عنوان کارکنان نامرئی یاد می‌شود، در پی افزایش جمعیت زندان‌ها با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند.

دشواری جذب نیرو و شرابط سخت کاری به کمبود نیروی آموزش‌دیده در زندان‌های فرانسه منجر شده است که به نوبه خود ساعات کاری طولانی و بدون مرخصی را برای کارکنان زندان‌ها در پی دارد؛ خستگی این نگهبانان با تکرار وقوع حوادث خشونت‌بار در زندان‌ها ارتباط نزدیک و مستقیمی دارد.

از سوی دیگر، خشونت در زندان‌های فرانسه با رشد روند قاچاق مواد مخدر تشدید می‌شود؛ این واقعیتی است که در همه زندان‌های فرانسه وجود دارد.

یکی از مدیران سابق اداره زندان‌های فرانسه تاکید می‌کند که خشونت در این مراکز عمدتا با مواد مخدر مرتبط است، خواه از طریق مصرف، خواه از طریق بدهی یا درگیری‌های داخلی.

زندانی‌های درگیر قاچاق مواد مخدر اغلب سازماندهی شده‌تر از آن عمل می‌کنند که نگهبانان زندان‌ها بتوانند با آن‌ها مقابله کنند.

از سوی دیگر نرخ جرایمی مانند تجاوز در زندان‌های فرانسه در حال افزایش است.

رشد جمعیت زندانیان در فرانسه همچنین در مسیر بازپروری و بازاجتماعی کردن زندانیان چالش‌های جدی را ایجاد کرده است؛ همین امر به رشد تکرار جرم از سوی آن‌ها پس از آزادی از زندان منجر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *