رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: به پرونده‌های زندانی‌دار باید توجه جدی شود

16:47 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: به پرونده‌های زندانی‌دار باید توجه جدی شود
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در بازدید از حوزه قضایی شهرستان زیرکوه، برنظم و انضباط کاری، ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی مطابق دستورالعمل ابلاغی، توجه جدی به پرونده‌های زندانی‌دار، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، سرعت و دقت در رسیدگی به دعاوی، اهتمام بر فصل خصومت‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به همراه تعدادی از معاونین دادگستری استان از شعب دادسرا و دادگستری شهرستان زیرکوه بازدید و بر چگونگی ارائه خدمت به مراجعان نظارت کرد.

وی در بازدید از دادگستری شهرستان زیرکوه با کلیه کارکنان قضایی و اداری این مجموعه دیدار و از نزدیک در جریان عملکرد این واحد‌های قضایی قرار گرفت و با بررسی نحوه خدمت‌رسانی به مردم توصیه‌های لازم در راستای اجرا و تحقق برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی قضایی را ارائه داد.

محمد جعفر عبدالهی در جمع همکاران دادگستری شهرستان زیرکوه افزود: یکی از مطالبات دائمی مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه، حفظ کرامت ارباب رجوع و تلاش برای افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از نحوه ارائه خدمات‌رسانی در دستگاه قضایی است که در سند تحول و تعالی قضایی بر آن تاکید فراوان شده و همواره از مهم‌ترین وظایف کارگزاران دستگاه قضایی به شمار می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این بازدید با تقدیر و تشکر از تمامی زحمات کادر قضایی و اداری دادگستری شهرستان زیرکوه، گفت: مهمترین هدف دستگاه قضایی احقاق حق و چشانیدن طعم عدالت به مردم در سریع‌ترین زمان ممکن است و مادامی که مردم این را احساس کنند میزان رضایت‌مندی آنان از دستگاه قضایی خود به خود افزایش می‌یابد و لازمه این امر این است که خدمات‌رسانی و فرآیند تحقیق و رسیدگی و صدور آرا و اجرای احکام در نهایت سرعت و دقت انجام شود.

وی در جریان این بازدید، علاوه بر بررسی کمی و کیفی آمار و عملکرد شعب دادگاه و دادسرا، بر اجرای سریع و دقیق احکام صادره تاکید و عنوان کرد: چشانیدن واقعی مزه عدالت به اصحاب دعوی خصوصاً محکوم له با اجرای به موقع و به هنگام حکم صادره صورت می‌پذیرد.

رئیس دادگستری استان خراسان جنوبی در جریان این دیدار، برنظم و انضباط کاری، ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی مطابق دستورالعمل ابلاغی، توجه جدی به پرونده‌های زندانی‌دار، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، سرعت و دقت در رسیدگی به دعاوی، اهتمام بر فصل خصومت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند شورا‌های حل اختلاف، کاهش اطاله دارسی و صدور آرای متقن و اجرای سریع و به موقع احکام تاکید کرد.

محمد جعفر عبدالهی در ادامه با اشاره به وجود برخی پرونده‌های کثیر الشاکی، گفت: در رسیدگی به این نوع پروند‌ها باید نهایت سرعت، دقت و رعایت موازین قانونی را به کار بست تا در کمترین زمان ممکن احقاق حق صورت پذیرد.

وی همچنین در حین بازدید از شعب ضمن گفتگو با برخی از مراجعین، اظهارات و مشکلات آنان را استماع و ارشادات و دستورات لازم را برای بررسی و رفع مشکلات آنان صادر کرد.

محمد جعفر عبدالهی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه از مناطق مرزی و کم برخوردار محسوب می‌شود گفت: دادگستری شهرستان زیرکوه با همیاری و مساعدت همکاران قضایی و اداری در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده بهینه از امکانات سمت، انتخاب کارشناس به قید قرعه، برگزاری دادگاه‌های برخط با اشخاص پرونده و دریافت وجوه به صورت الکترونیکی عملکرد مطلوبی داشته است که قابل تقدیر است.

گفتنی است در این بازدید کاظم میرزایی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن مختاری رئیس حفاظت و اطلاعات، عباس اسماعیلی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و محمد عبدالهی معاون مالی و پشتیبانی دادگستری استان رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی را همراهی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *