رئیس کل دادگستری لرستان از سازمان‌های تابعه قضایی استان بازدید کرد

13:38 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان از سازمان‌های تابعه قضایی استان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان لرستان در راس هیئتی متشکل از معاونان و اعضای شورای قضایی دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از سازمان‌های تابعه بازدید به عمل آورد‌.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور تقدیر از زحمات همکاران، به همراه اعضای شورای قضایی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در لرستان از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی، دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بازدید به عمل آورد و به صورت چهره به چهره با کارکنان و مراجعه‌کنندگان دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه‌های هرکدام از این سازمان‌ها قرار گرفت.

در این بازدید‌ها که حدود ۶ ساعت به طول انجامید، هر کدام از رؤسا و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت خود گزارش ارائه دادند.

رئیس کل دادگستری لرستان در جریان این بازدید تصریح کرد: قوه قضاییه دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها به صورت تخصصی در مسیر نیل به اهداف تعیین شده و در راستای خدمت به مردم فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها وقتی از اثربخشی، کارآمدی و کیفیت مناسب برخوردار باشد، اعتماد مردم به مجموعه دستگاه عدلیه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سازمان‌های تابعه یَد واحد و زنجیره به هم پیوسته و ناگسستنی در راه تحقق اهداف سند تحول و تعالی در قوه قضاییه محسوب می‌شوند و اجرای سیاست‌های قضایی و قانون‌گرایی، توجه به سرمایه انسانی و صیانت از آنان، شناخت نیاز‌ها و توجه به انتظارات قانونی ارباب رجوع و شهروند‌مداری از اهدافی است که باید در نهایت اجرای این سند توسط تمامی بخش‌های قوه قضاییه در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری ادامه داد: عملکرد ما زیر ذره بین مردم است و هرچقدر قانون را اجرا کنیم و جلوی نابسامانی را بگیریم، اعتماد مردم به دستگاه قضایی بیشتر می‌شود. ما در دادگستری لرستان رویکرد پیشگیرانه داریم و نباید اجازه دهیم تخلفی اتفاق بیفتند و سپس وارد عمل شویم.

وی تأکید کرد: در رابطه با فلسفه مجازات، باید نگاه اصلاح گرایانه داشت و تا زمانی که امکان دارد و قانون اجازه داده است، باید از ارفاقات قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری هچنین با اشاره به قانون حدنگاری که اجرای آن بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است، افزود: اجرای این قانون که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت، باعث کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان ضمن قدردانی از مجموعه عملکرد هریک از سازمان‌ها، یادآور شد: رویکرد سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان لرستان، همسو و همراه با سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه است که در وضعیت مطلوبی قرار دارند و امید است نحوه اجرا و میزان پیشرفت برنامه‌های جامع و عملیاتی دستگاه قضا در هریک از این سازمان‌ها قبل از اتمام مهلت‌های پیش‌بینی شده محقق شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *