رئیس کل دادگستری هرمزگان: زیرساخت‌های راه‌اندازی دادگاه‌های صلح آماده شده است

17:02 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۳۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان: زیرساخت‌های راه‌اندازی دادگاه‌های صلح آماده شده است
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم آمادگی اجرای قانون و راه اندازی دادگاه‌های صلح را به صورت کامل داریم.

خبرگزاری میزان - همایش استانی و دوره آموزشی با عنوان دادگاه‌های صلح و شورای‌های حل اختلاف در نظام نوین تشکیلات قضایی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، معاونین دادگستری، روسای دادگستری حوزه‌های قضایی استان و قضات دادگاه‌های صلح در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این همایش با اشاره به اینکه آمادگی اجرای قانون و راه اندازی دادگاه‌های صلح را به صورت کامل داریم اظهار کرد: با اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و ایجاد دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف در سطح استان به صورت کارآمدتری در مسیر صلح و سازش فعال می‌شوند.

وی افزود: دعاوی در صلاحیت دادگاه صلح، ترکیبی از دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده است و فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شورا‌های حل اختلاف در کنار این دادگاه می‌تواند از اطاله دادرسی جلوگیری کند.

قهرمانی تصریح کرد: پیرو تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و ابلاغ آن، جلسات متعددی در خصوص اجرای این قانون در قالب شورای معاونین دادگستری استان و کارگروه‌های ذیل آن برگزار شده است.

وی افزود: صلاحیت دادگاه‌های صلح در استان هرمزگان احصا شده و آمار مربوط به آن نیز استخراج شده است و دادگستری استان با ایجاد زیر ساخت‌های لازم آمادگی اجرای قانون و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح را به صورت کامل دارد.

وی تأکید کرد: به رؤسای حوزه‌های قضایی نیز ابلاغ شده تا در خصوص ارجاع پرونده‌ها به شعباتی که مقرر است به دادگاه صلح تبدیل شوند تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا پس از شروع اجرای قانون، موجبات اختلاف در صلاحیت و اطاله دادرسی فراهم نشود.

انتهای پیام /


برچسب ها: دادگاه های صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *