رئیس کل دادگستری استان سمنان از شعب دادسرا و دادگاه‌های عمومی شهرستان سمنان بازدید کرد

14:24 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از شعب دادسرا و دادگاه‌های عمومی شهرستان سمنان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه جمعی از مسئولان قضایی استان از شعب دادسرا و دادگا‌ه‌های عمومی شهرستان سمنان بازدید و بر چگونگی ارائه خدمت به مراجعان نظارت کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه‌های عمومی مرکز استان سمنان با کلیه کارکنان قضایی و اداری این مجموعه دیدار و از نزدیک در جریان عملکرد این واحدهای قضایی قرار گرفت و با بررسی نحوه خدمت‌رسانی به مردم توصیه‌های لازم در راستای حرکت بر مدار و مسیر تعیین شده در برنامه‌های عملیاتی موجود در سند تحول و تعالی قضایی را ارائه داد.

وی در ادامه بازدید‌های سال جاری به همراه شورای معاونین دادگستری، دادستان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و برخی از مسئولان قضایی استان با حضور در تمامی شعب دادگاه و دادسرای مرکز استان، ضمن تبریک اعیاد گذشته و هفته قوه قضاییه، افزود: یکی از مطالبات دائمی مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه، حفظ کرامت ارباب رجوع و تلاش برای افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از نحوه ارائه خدمات‌رسانی در دستگاه قضایی است که در سند تحول و تعالی قضایی بر آن تاکید فراوان شده و همواره از مهم‌ترین وظایف کارگزاران دستگاه قضایی به شمار می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این بازدید با تقدیر و تشکر از تمامی زحمات کادر قضایی و اداری استان، گفت: مهمترین هدف دستگاه قضایی احقاق حق و چشانیدن طعم عدالت به مردم در سریع‌ترین زمان ممکن است و مادامی که مردم این را احساس کنند میزان رضایت‌مندی آنان از دستگاه قضایی خود به خود افزایش می‌یابد و لازمه این امر این است که خدمات‌رسانی و فرآیند تحقیق و رسیدگی و صدور آرا و اجرای احکام در نهایت سرعت و دقت انجام شود.

وی در جریان این بازدید، علاوه بر بررسی کمی و کیفی آمار و عملکرد شعب دادگاه و دادسرا، بر اجرای سریع و دقیق احکام صادره تاکید و عنوان کرد: چشانیدن واقعی مزه عدالت به اصحاب دعوی خصوصاً محکوم له با اجرای به موقع و به هنگام حکم صادره صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری همچنین در جریان این دیدار، برنظم و انضباط کاری، ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی مطابق دستورالعمل ابلاغی، توجه جدی به پرونده‌های زندانی‌دار، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، سرعت و دقت در رسیدگی به دعاوی، اهتمام بر فصل خصومت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند شوراهای حل اختلاف، کاهش اطاله دارسی و صدور آرای متقن و اجرای سریع و به موقع احکام تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به وجود برخی پرونده‌های کثیر الشاکی، گفت: در رسیدگی به این نوع پروند‌ها باید نهایت سرعت، دقت و رعایت موازین قانونی را به کار بست تا در کمترین زمان ممکن احقاق حق صورت پذیرد.

وی همچنین در حین بازدید از شعب ضمن گفت‌وگو با برخی از مراجعین، اظهارات و مشکلات آنان را استماع و ارشادات و دستورات لازم را فی‌المجلس برای بررسی و رفع مشکلات آنان صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *