رئیس کل دادگستری استان سمنان: آرای محاکم تجدید نظر به عنوان منبع آموزشی استفاده می‌شود

13:43 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: آرای محاکم تجدید نظر به عنوان منبع آموزشی استفاده می‌شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: آرای محاکم تجدید نظر باید مستدل و مستند صادر شود، چرا که از این آرا به عنوان منبع آموزشی برای محاکم بدوی و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان در بازدید از کلیه شعب محاکم تجدیدنظر استان با قضات و کارکنان به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن تبریک اعیاد گذشته در دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضاییه از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی، آمار ورودی پرونده، میزان موجودی و کیفیت آرا صادره از این شعب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تقدیر و تشکر از تمامی زحمات کادر قضایی و اداری، همواره بر تسریع در روند رسیدگی‌ها و توجه قانونی به مطالبات مراجعین تاکید داشت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین نقش محاکم دادگاه تجدیدنظر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: شعب دادگاه‌های تجدیدنظر با ارائه نظرات تخصصی و صدور آرا متقن و با رویکرد نظارتی و هدایتی که در فرآیند دادرسی دارند نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند و آرا صادره از این دادگاه‌ها، به جهت جایگاه عالی آن‌ها و قطعیت، در نظام دادرسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. 

وی افزود: علاوه بر اینکه در رسیدگی‌های قضایی، سرعت توأم با دقت همواره باید مدنظر باشد، آرای صادره از محاکم تجدیدنظر به عنوان یک منبع آموزشی برای محاکم بدوی و سندی مهم نزد حقوقدانان و علاقمندان به مباحث حقوقی است و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند، لذا ضروری است آرای صادره از محاکم همیشه متقن، مستند و مستدل باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *