دادستان مرکز استان خراسان شمالی: وضعیت اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان مطلوب نیست

17:16 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان شمالی: وضعیت اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان مطلوب نیست
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی رشد نسبی وضعیت اجرای طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی استان را مطلوب ندانست و اهتمام جدی مسئولان ذیربط و مشارکت همه جانبه مردم بویژه کشاورزان را در این زمینه خواستار شد.

خبرگزاری میزان-سیدجواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهار کرد: با وجود رشد نسبی وضعیت اجرای طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی استان از زیر ۳۱ درصد در ابتدای سال جاری به ۵۲ درصد کنونی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی ضمن احصا و تبیین مهمترین مزایا و محسنات ناشی از اجرای طرح کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی از مردم خواست در این موضوع اهتمام جدی تری داشته باشند و با دستگاه های ذی ربط که به صورت میدانی در مناطق مختلف به ویژه روستاهای دور و نزدیک حضور دارند تا زمینه های این کار را تسهیل و تسریع نمایند،نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

وی اظهار کرد: با وجود تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی در استان و صدور و انتقال اسناد مالکیت رسمی ۹۹ درصد این موارد ممیزی شده به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اما در حوزه اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی همچنان با مشکلاتی از قبیل عدم استقبال و همکاری مورد انتظار کشاورزان مواجه هستیم.

بررسی ابعاد و پیگیری آخرین وضعیت مطالبات دستگاه های خدمات رسان از اشخاص حقیقی و حقوقی و کم و کیف اجرای طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی و باغات خراسان شمالی از مهمترین محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این نشست به شمار می رفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *