رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: عدم وجود استاندارد در مواد غذایی و خوراکی برخورد قاطع قانونی و قضایی را به همراه دارد

11:11 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: عدم وجود استاندارد در مواد غذایی و خوراکی برخورد قاطع قانونی و قضایی را به همراه دارد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی استان عدم وجود استاندارد در موادغذایی، خوراکی و دارویی را از باب تهدید علیه بهداشت عمومی تحت نظارت و رصد دارد و در این خصوص با متخلفین برخورد‌های بازدارنده و قاطع را معمول می‌کند.

خبرگزاری میزان - مهدی شعبانی مدیر امور حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد کشور با همراهی موسی پور مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار به جایگاه و اهمیت استاندارد اشاره و گفت: در بسیاری از موارد استاندارد بودن کالا‌ها و لوازم مورد استفاده شهروندان حیاتی و بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در خصوص مواد غذایی و خوراکی که مستقیماً با سلامت مردم سروکار دارد باید با جدیت و قاطعیت موضوع استاندارد پیگیری و به هیچ وجه قصور یا مماشاتی صورت نگیرد، چرا که در واقع به خطر انداختن جان مردم است.

عتباتی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان عدم وجود استاندارد در موادغذایی، خوراکی و دارویی را از باب تهدید علیه بهداشت عمومی تحت نظارت و رصد دارد و در این خصوص با متخلفین برخورد‌های بازدارنده و قاطع را معمول می‌کند.

وی از تخصیص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های استاندارد خبر داد و گفت: به لحاظ اهمیت موضوع و پیگیری اداره استاندارد در بین شعب محاکم و دادسرا در کل استان شعبی ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم مرتبط با استاندارد تخصیص داده می‌شود.

مهدی شعبانی مدیر امور حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد کشور هم ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از تلاش‌ها و عملکرد دستگاه قضایی استان تشکر کرد و گفت: اطلاعات و اخبار واصله حاکی از اقدامات ارزشمند دادگستری استان در خصوص استاندارد هست و اشرافیت کامل رئیس کل دادگستری استان هم نوید حمایت قاطع دستگاه قضایی استان از مجموعه استاندارد دارد.

شعبانی از رئیس کل دادگستری استان خواست تا حمایت‌های دستگاه قضایی استان را از مجموعه استاندارد استان مضاعف و برخورد‌های قاطع و سخت گیرانه را با متخلفین معمول کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *