حمایت تمام‌عیار آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

7:30 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۱۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمایت تمام‌عیار آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه
آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون رژیم صهیونیستی را از تمام انواع حمایت‌های خود منتفع کرده و در واقع خود همدست نسل‌کشی مردم این باریکه است.

خبرگزاری میزان - حمایت بی‌قیدوشرط واشنگتن و ادامه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن جنایت‌های توطئه برای ارتکاب نسل‌کشی و همدستی در نسل‌کشی بوده که در کنوانسیون نسل‌کشی تعریف شده است.

نسل‌کشی در غزه

برای اینکه آمریکا به خاطر همدستی در جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد، باید نشان داده شود که اقدام‌های رژیم اشغالگر در غزه ناقض کنوانسیون نسل‌کشی است.

از زمان آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، بسیاری از مقام‌های صهیونیست آشکارا نیت نسل‌کشی خود را ابراز کرده و فلسطینیان را به‌عنوان «حیوان‌های انسان‌نما» معرفی کرده و خواستار نسل‌کشی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بسیاری از روش‌ها و سلاح‌های ممنوعه (که بیشتر آن‌ها از سوی آمریکا تامین شده) از جمله فسفر سفید برای بمباران مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌ها استفاده کرده و فلسطینی‌ها را به شرایطی سوق داده که بقای خود را غیرممکن می‌بینند؛ مانند محرومیت از آب، غذا، برق، سوخت و دارو.

رژیم صهیونیستی با تلفیق فراخوان‌های نسل‌کشی، حمله به مناطق امن، کشتار دسته‌جمعی، ایجاد صدمه‌های جدی جسمی و روحی و ایجاد شرایط زندگی با هدف تخریب فیزیکی این گروه، آشکار کرده که نسل‌کشی علیه فلسطینیان را در دستور کار دارد.

رای دیوان بین‌المللی دادگستری در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۶ بهمن) نشان می‌دهد که مدارک ارائه شده در پرونده تشکیل شده از سوی آفریقای جنوبی، مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، معقول تلقی می‌شود.

بنابراین، اثبات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شرایطی را فراهم می‌کند که آمریکا به همدستی در نسل‌کشی متهم شود. 

آگاهی از نسل‌کشی در غزه

همچنین برای اینکه آمریکا مسئول همدستی در نسل‌کشی باشد، باید از وجود نسل‌کشی آگاه باشد.

توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی از سوی بسیاری از کشور‌های جهان، از جمله کشور‌های غربی، احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و حتی محدودیت‌های واشنگتن در فروش تسلیحات به شهرک‌نشینان صهیونیست نشان می‌دهد که آمریکا از نسل‌کشی مرتکب شده در غزه آگاه است یا باید آگاه باشد. 

آمریکا با وجود آگاهی از خطر نسل‌کشی در غزه، همچنان به ارائه تسلیحات به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

بنابراین، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، امکان تحقق شرایط جنایت «همدستی در نسل‌کشی» از سوی آمریکا را فراهم می‌کند که فرصت ارتکاب این جنایت‌ها را فراهم می‌کند. 

کمک در انجام نسل‌کشی

در قدم بعد، برای اینکه آمریکا مسئول همدستی در نسل‌کشی باشد، کمک آن به رژیم صهیونیستی باید شامل مواردی باشد که ضروری بوده و به‌طور مستقیم ارتکاب جنایت را تسهیل می‌کند.

ارائه بیش از ۱۰۰ فروش نظامی، از جمله هزاران مهمات هدایت شونده دقیق، بمب، موشک‌هایی که پناهگاه‌های زیرزمینی را هدف قرار می‌دهند، سلاح‌های سبک و سایر تسلیحات کشنده، همراه با آماده‌سازی برای تامین تجهیزات به ارزش ۱۸ میلیارد دلار مربوط به ۵۰ جنگنده اف-۱۵، ثابت می‌کند که آمریکا تجهیزاتی را که به‌طور مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت استفاده می‌شود، تامین می‌کند.

تهیه تسلیحات قابل توجه و موثر مانند بمب، سلاح، موشک و هواپیما، به جای لوازم ساده مانند لباس، غذا یا نوشیدنی، آمریکا را شریک نسل‌کشی غزه می‌کند.

کمیت، نوع، ساختار و اهمیت حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این کمک‌ها به‌طور مستقیم در نسل‌کشی غزه موثر است. 

نقض وظیفه برای جلوگیری از نسل‌کشی

در نهایت، آمریکا به دلیل آگاهی از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، موظف است از نسل‌کشی جلوگیری کند و از حمایت از این رژیم اشغالگر خودداری کند.

آمریکا از زمان تصویب قانون اجرای کنوانسیون نسل‌کشی در ۲۵ نوامبر ۱۹۸۸، یکی از طرفین این کنوانسیون بوده است که وظیفه جلوگیری از نسل‌کشی را بر واشنگتن و مقام‌های آن تحمیل می‎کند.

با وجود برخورداری از قدرت قابل توجه برای توقف اقدام‌های رژیم صهیونیستی در غزه به‌عنوان حامی اصلی نظامی و سیاسی آن، استفاده نکردن آمریکا از این قدرت نشان دهنده نقض وظیفه خود در جلوگیری از نسل‌کشی است.

اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه از نظر حمایت از رژیم صهیونیستی هیچ خط قرمزی ندارد و حمایت بی‌قیدوشرط آن نشان می‌دهد که اهتمام لازم را برای جلوگیری از مشارکت در تخلف‌های رژیم اشغالگر انجام نداده است. این موضوع اثبات تخطی از وظیفه خودداری از کمک به نسل‌کشی است.

تلاش برای تحریم دیوان بین‌المللی کیفری

آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به دلیل بررسی حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

آمریکا با اعمال فشار و ارعاب بر دیوان بین‌المللی کیفری، مانع از بررسی‌های مربوط به مسئولیت‌های رژیم صهیونیستی و کشور‌های حامی آن می‌شود. 

کشور‌های غربی نیز واکنش لازم را به تصویب لایحه پیشنهادی تحریم‌ها علیه دیوان بین‌المللی کیفری از سوی مجلس نمایندگان آمریکا نشان نداده‌اند و از این دادگاه حمایت نکرده‌اند. 

نبود تحریم یا محکومیت آمریکا به دلیل تهدیدهایش علیه دیوان بین‌المللی کیفری، نشان می‌دهد که کشور‌های غربی چشم خود را بر فروپاشی نظم حقوقی بین‌المللی مبتنی بر قواعد می‌بندند.

رای قانونگذاران آمریکایی به سانسور تعداد شهدای غزه 

قانونگذاران آمریکایی به تازگی به قانونی برای جلوگیری از استناد دولت واشنگتن به آمار شهدای فلسطینی، در آخرین تلاش برای سانسور مستقیم حقایق و انتقاد از اشغالگری و جنایت‌های جنگی آن رای دادند.

این اقدام تلاش می‌کند تا وزارت خارجه آمریکا را از استفاده از ارقام و آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه منع کند. این قانون اساسا هر گونه اشاره به تعداد فلسطینی‌هایی را که از سوی رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ به شهادت رسیده‌اند، سانسور می‌کند.

این طرح پیشنهادی پس از رای‌گیری و حمایت ۶۲ دموکرات و ۲۰۷ جمهوری‌خواه، اکنون قرار است برای بررسی به سنا ارسال شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *