رئیس کل دادگستری استان گیلان: کاهش پرونده‌های معوق باید در دستور کار قرار گیرد

16:05 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۱۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: کاهش پرونده‌های معوق باید در دستور کار قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره میزان پرونده‌های معوق گفت: ماندن پرونده بیش از یک سال، اطاله دادرسی به همراه دارد که این امر باید در اولویت محاکم استان قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری خمام بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگستری خمام تصریح کرد: حل مساله شعب نامتعارف در دادسرا‌ها و همچنین کاهش پرونده‌های معوق باید در اولویت کار محاکم استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی‌ها باید مطابق آیین دادرسی باشد اظهار داشت: ماندن پرونده بیش از یک سال مصداق اطاله دادرسی است که باید مورد توجه مسئولان قضایی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی جمع آوری دلایل متقن و محکم را از وظایف دادسرا‌ها دانست و افزود: آرا منقوض باید در دادگاه‌ها کاهش یابد و اتقان آرا ارتقا یابد.

وی با اظهار تاسف از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان گیلان ابراز داشت: بی انضباطی در جامعه نباید به عادت تبدیل شود و همگان باید در برابر قانون تمکین داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از وظایف دستگاه قضایی را احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع عنوان کرد و گفت: برخی از مصادیق تضییع حقوق عامه توسط مدیران دستگاه‌ها صورت می‌گیرد که باید به آن رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در ادامه خاطر نشان کرد: دادستان‌ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام کنند تا تخلفات آنان در هیئت‌های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین با تعدادی از مراجعین در محل دادگستری شهرستان خمام گفت‌وگو و دستورات لازم را جهت بررسی مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *