مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دستورات رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات انتخاباتی / بازداشت ۵۸ نفر در انتخابات هشتم تیرماه / تکذیب آزادی افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال

16:00 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستورات رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات انتخاباتی / بازداشت ۵۸ نفر در انتخابات هشتم تیرماه / تکذیب آزادی افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال
دستورات رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات انتخاباتی، حضور رئیس قوه قضاییه پای صندوق رأی، برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری اراضی و املاک با حضور رئیس قوه عدلیه، هشدار دادستان کل کشور در رابطه با خودداری از اظهارات غیرمستند درباره فرآیند انتخابات، بازداشت ۵۸ نفر در انتخابات هشتم تیرماه به دلیل اخلال در شعب اخذ رأی، تکذیب آزادی افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال و برگزاری اولین جلسه از مرحله دوم دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا، از جمله مهم‌ترین اخبار قضایی هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - دستورات رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات انتخاباتی، حضور رئیس قوه قضاییه پای صندوق رأی، برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری اراضی و املاک با حضور رئیس قوه عدلیه، هشدار دادستان کل کشور در رابطه با خودداری از اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند درباره فرآیند انتخابات، بازداشت ۵۸ نفر در انتخابات هشتم تیرماه به دلیل اخلال در شعب اخذ رأی، بررسی حمله به یک وکیل دادگستری در تبریز، تکذیب آزادی افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال، برگزاری اولین جلسه از مرحله دوم دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا، صدور قرار بازداشت موقت برای ضارب نگهبان پارک خورشید مشهد، تذکر به روزنامه جهان صنعت و رد ادعای دروغ رسانه‌های معاند در مورد دستگیری یک بلاگر در قزوین مهم‌ترین اخبار قضایی هفته گذشته است.

دستورات رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات انتخاباتی

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۱۱ تیر) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، گفت: مسئولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند.

حضور رئیس قوه قضاییه پای صندوق رأی

اخبار هفته
رئیس قوه قضاییه با حضور در مسجد لرزاده، در رای‌گیری دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شرکت کرد.

برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری اراضی و املاک با حضور رئیس قوه قضاییه

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در اولین همایش ملی حدنگاری اراضی و املاک، ضمن اشاره به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم و اهمیت رعایت اخلاق اسلامی توسط آحاد مردم بویژه کارگزاران، اظهار کرد: رعایت اخلاق اسلامی این روز‌ها بیش از اوقات دیگر لازم است. گاهی اوقات مانند شرایط این روز‌ها و هفته‌ها، نقد جای خود را به تخریب و بیانِ مطالبِ خلاف‌واقع می‌دهد و بعضاً این موارد منتهی به توهین و افتراء می‌شود. گاهی آنقدر به دیگران و اشکالاتشان می‌پردازیم که از ضعف‌ها و اشکالات خود غافل می‌شویم. علی‌ایحال، همگان باید بسیار مراعات کنند چرا که رفتار و اخلاق کارگزاران نظام مؤلفه‌ای مهم و اثرگذار است.

رئیس عدلیه در این همایش با بیان اینکه بدون تردید در پیشبرد برخی از امور در کشور عقب‌ماندگی داریم، گفت: حوزه حدنگاری نیز یکی از آن امور است؛ ضروریست با کار جهادی این عقب‌ماندگی‌ها را مرتفع سازیم.

هشدار دادستان کل کشور در رابطه با خودداری از اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند درباره فرآیند انتخابات

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات، از چهره‌های سیاسی، ستاد‌های انتخاباتی و رسانه‌ها خواست تا نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات تمکین داشته باشند و از بیان اخبار و اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند و نیز از هرگونه اعلام غیر رسمی و زودهنگام نتایج انتخابات خودداری نمایند.

بازداشت ۵۸ نفر در انتخابات هشتم تیرماه به دلیل اخلال در شعب اخذ رای

اخبار هفته

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی دوشنبه (۱۱ تیر) به ارائه گزارشی از فعالیت ستاد‌های پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته پرداخت و گفت: قبل از انتخابات حدود ۶۰۰ نفر از افرادی که در فضای مجازی فعالیت خلاف قانون داشتند، به صورت حضوری و تلفنی، توجیه شدند؛ در روز هشتم تیر که روز انتخابات بود ۶۸۵ نفر به همین شکل ارشاد شدند؛ همچنین ۶ نفر که علی‌رغم تذکراتی که به آن‌ها داده شده بود دست از رفتار‌های مجرمانه‌شان برنداشته بودند، احضار شدند.

وی در ادامه گفت: در روز برگزاری انتخابات نیز ۵۸ نفر به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رای و یا درگیری میان هواداران، بازداشت شدند که البته اکثر آن‌ها در پایان همان روز نیز آزاد شدند.

بررسی حمله به یک وکیل دادگستری در تبریز 

اخبار هفته

روز شنبه نهم تیرماه، کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر ناشناس، برای یک وکیل دادگستری، ایجاد مزاحمت کرده و در حضور خانواده با وی درگیر شدند. در خبر‌های منتشره ادعا شد این فرد و خانواده وی به دلیل طرفداری از یک نامزد خاص انتخاباتی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در این رابطه در گفت‌وگو با میزان گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان حمله به یک وکیل دادگستری به صورت همه جانبه در حال بررسی است و دستورات لازم برای پیگیری تمام ابعاد این موضوع صادر شده است.

در همین رابطه پس از بررسی‌های انجام شده ۲ نفر حاضر در فیلم حمله به یک وکیل دادگستری در تبریز شناسایی شدند و طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که این دو فرد ارتباطی با ستاد نامزد خاصی نداشته‌اند و قرار قانونی در مورد متهمان صادر شد.

تکذیب آزادی افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال

اخبار هفته

برخی رسانه‌ها روز پنجشنبه، خبری درباره با آزادی ۲ نفر از ۳ بازداشتی در پرونده فساد در فوتبال منتشر کردند که طبق پیگیری‌های میزان این خبر صحت ندارد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان، تا‌کنون در ارتباط با این پرونده ۷ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که ۳ نفر در بازداشت به سر می‌برند و متهمان دیگر پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند، اما ممنوع‌الخروج شدند و تحقیقات قضایی در ارتباط با این پرونده همچنان ادامه دارد.

برگزاری اولین جلسه از مرحله دوم دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا

اخبار هفته

اولین جلسه از مرحله دوم رسیدگی به پرونده محمد رستمی‌صفا و سایر متهمین پرونده در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال عمده در در نظام اقتصادی کشور از طریق خروج ارز و عدم رفع تعهدات ارزی و کلاهبرداری از ۵ بانک ملی، تجارت، توسعه صادرات، سپه و پارسیان برگزار شد.

صدور قرار بازداشت موقت برای ضارب نگهبان پارک خورشید مشهد

اخبار هفتهدر پی انتشار فیلم مربوط به ضرب و شتم یک نگهبان پارک در مشهد و جریحه دار شدن احساسات عمومی، پس از وصول شکایت در دادسرای مشهد، بلافاصله با دستور مقام قضایی فرد ضارب دستگیر و تحویل مرجع قضایی جهت رسیدگی به اتهامات و طی مراحل قانونی شد.

تذکر به روزنامه جهان صنعت

اخبار هفته

مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت به دنبال درج مطلبی درباره نتیجه انتخابات، از دادستانی تهران تذکر گرفت.

رد ادعای دروغ رسانه‌های معاند در مورد دستگیری یک بلاگر در قزوین

اخبار هفته

طی هفته گذشته رسانه‌های معاند و ضد انقلاب خبری در رابطه با دستگیری یک بلاگر به نام وحید نعمتی در قزوین به دلیل ساخت یک ویدیو کلیپ منتشر کردند.

پیگیری‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد، برای وحید نعمتی در یک هفته گذشته در دادگستری استان قزوین پرونده‌ای تشکیل نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *