شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری چه زمانی آغاز می‌شود؟

10:03 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۵۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری چه زمانی آغاز می‌شود؟
آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات ریاست‌جمهوری زمان شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری را مشخص کرده است.

خبرگزاری میزان - به موجب آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات ریاست‌جمهوری شمارش آراء بلافاصله پس از انقضای مهلت اخذ رأی‌گیری و اطمینان از این که کلیه مراجعه‌کنندگان رای خود را به صندوق‌های رأی انداخته و فرد دیگری برای رأی دادن در محل شعبه اخذ رأی وجود ندارد آغاز می‌شود.

 زمان شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری

بند پنجم ماده ۲۸ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات ریاست‌جمهوری (الحاقی ۰۱ˏ۰۲ˏ۱۳۷۲) در رابطه با زمان شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر می‌دارد: مرحله شمارش تعرفه و تکمیل صورتجلسه اعضای شعبه پس از انقضای مهلت اخذ رای و حصول اطمینان از این که کلیه مراجعه‌کنندگان رای خود را در صندوق‌های رأی انداخته و فرد دیگری برای رأی دادن در محل شعبه وجود ندارد بلافاصله با حضور نماینده هیئت نظارت بر انتخابات و نماینده فرماندار اقدامات زیر را انجام می‌دهند و پس از تکمیل قسمت‌های دیگر صورت‌جلسه شعبه کار ثبت نام و اخذ رأی را به پایان می‌رسانند.

۱ - تعداد کل تعرفه و برگ رأی تحویلی به شعبه، تعداد تعرفه‌های مصرف شده، تعداد تعرفه و برگ رأی مصرف نشده باقیمانده را در صورتجلسه درج و کلیه اعضا، نماینده هیئت نظارت بر انتخابات و نماینده فرماندار زیر آن را امضا می‌نمایند.

۲ - تعرفه‌های مصرف شده، تعرفه و برگ مصرف نشده باقیمانده را یکجا بسته‌بندی و همراه با یک نسخه از صورت‌جلسه شعبه داخل جعبه مناسب قرار داده و با مهر شعبه لاک و مهر می‌نمایند.

۳ - یک نسخه دیگر از صورت‌جلسه شعبه را بدون اینکه درب صندوق اخذ رأی باز شود از محل شکاف صندوق داخل صندوق رأی قرار داده و سپس شکاف مذکور را با پارچه مسدود و لاک و مهر می‌نمایند.

۴ - نسخه سوم صورت‌جلسه تنظیمی به رئیس شعبه و نسخه چهارم به نماینده هیئت نظارت بر انتخابات و نسخه باقیمانده توسط نماینده فرماندار به هیئت اجرایی مربوط تحویل داده خواهد شد و صندوق یا صندوق‌های اخذ رأی، جعبه محتوی تعرفه‌ها و سایر لوازم انتخاباتی بلافاصله به وسیله رئیس شعبه، نماینده فرماندار و نماینده هیئت نظارت بر انتخابات با همراهی ماموران محافظ صندوق به مرکز شمارش آرا منتقل می‌شود.

انتهای پیام/



علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
0
0
به شعبه اخذ رای جهت دادن رای حضور یافتم همه چیز عالی منظم سالم به همه عوامل عرض خسته نباشید دارم ارزوی سر بلندی برای وطنم کشورم ومنتخب مردم دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
0
0
زنده باد ایران و ایرانی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
0
0
امیدواریم منتخب مردم راه شهید رئیسی را ادامه دهند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
0
0
سربازان سر صندوق خدا قوت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *