تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک آستان قدس رضوی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد

21:26 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۹۳
تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک آستان قدس رضوی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی این سازمان برای همکاری با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این سازمان آماده تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد الکترونیک است.

خبرگزاری میزان - تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک آستان قدس رضوی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی مراسمی با حضور حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مصطفی فیضی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به امضا رسید.

در بخشی از این تفاهم نامه آمده است:
با عنایت به جایگاه برجسته موقوفات در آموزه‌های دینی و نقش آن در رشد و تعالی جامعه اسلامی و از سوی دیگر، ضرورت تثبیت مالکیت موقوفات در جهت حفظ و صیانت از این سرمایه عظیم و ارزشمند و عمل به نیات واقفین خیراندیش و در اجرای مقررات قانون جامع حدنگار (کاداستر) مصوب ۱۳۹۳، به منظور جلوگیری از تعرض غیر قانونی به محدوده اراضی و املاک وقفی صیانت از حقوق املاک موقوفات و تسریع و تسهیل در تثبیت حدود و صدور اسناد مالکیت موقوفات متعلق به حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع)، توافق نامه همکاری مشترک فی مابین آستان قدس رضوی با نمایندگی مصطفی فیضی قائم مقام تولیت استان قدس رضوی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نمایندگی  حسن بابایی  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنظیم و جهت اجرا و ابلاغ از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱ به مدت سه سال به کلیه واحد‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

در  مراسم امضای این تفاهم‌نامه حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن آمادگی این سازمان برای همکاری با آستان قدس رضوی گفت: این سازمان آماده تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد الکترونیک است و تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیک در کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: این سازمان برای حدنگاری و تسریع امور تثبیت مالکیت بنام آستان قدس رضوی آماده هرگونه همکاری و تعامل است و امید است ظرف مدت ۳ سال تمامی املاک آستان قدس رضوی حدنگاری و اسناد مالکیت الکترونیک آن‌ها صادر شود.

مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: آستان قدس رضوی همواره امین و نگهدار املاک موقوفه است و موظف است از این املاک برای نیت واقف عمل کند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ثبت اسناد گفت: خدمات ثبت اسناد، گمنام و بدون تبلیغ و در مسیر برای امام رضا (ع) است و شما همواره خادم امام رضا (ع) هستید. تمام زحمات شما مورد توجه امام رئوف است و ذخیره دنیا و آخرت خواهد بود.

در این مراسم سید مرتضی مولوی‌پور مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی نیز گفت: معاونین، کارشناسان و همکاران ثبت اسناد استان برای تثبیت مالکیت موقوفات آستان قدس رضوی از تعهد و تعصب خوبی برخوردارند و این اقدام را ادای دین و افتخار بزرگی می‌دانند.

وی افزود: ثبت اسناد استان تلاش می‌کند تا بدون کمترین تنش، اسناد مالکیت آستان قدس رضوی صادر شود.

حقیقی رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت و گفت: ۷۰ درصد سند‌های مالکیت موقوفات آستان قدس بصورت تک برگ می‌باشد و امیدواریم از ظرفیت ثبت اسناد نیز در مجموعه کشوری آستان قدس استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم این تفاهم نامه منشأ اثرات خیر در کشور و امور جاری مردم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *