گزارش|

تحقق رونق تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه با ورود دستگاه قضا

9:04 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تحقق رونق تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه با ورود دستگاه قضا
حمایت دستگاه قضا از واحدهای تولیدی در سال گذشته باعث جلوگیری از تعطیلی یک‌هزار و ۴۱ واحد تولیدی شد؛ مدیرعامل یکی از شرکت‌های احیا شده می‌گوید تثبیت تولید و اشتغال و اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت با حمایت دستگاه قضا محقق شد.

خبرگزاری میزان - حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده و برای گره‌گشایی از کار واحد‌های تولیدی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه شورای عالی قضایی با تبیین و تشریح الزامات تحقق عینی و عملی راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفته است که در وهله اول باید راه‌های تحقق مشارکت مردمی در امر خطیر جهش تولید شناسایی شود و با شناخت ظرفیت‌های مردمی آن‌ها را به فعالیت رساند.

رئیس دستگاه قضا معتقد است این مهم در گرو فراهم‌کردن سازوکار‌هایی مناسب و تخصصی است و در این مسیر چنانچه نیاز است باید قوانینی وضع یا مقرره‌هایی اصلاح شود.

به گفته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در مسیر تحقق عینی و عملیِ راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است که بیش از گذشته به امر خطیر رفع موانع تولید اهتمام داشت و هر سه قوه با هماهنگی یکدیگر نسبت به شناسایی موانع تولید و رسیدن به وحدت‌نظر در این مقوله و اقدام عملی برای رفع این موانع، کوشا و ساعی باشند.

نجات یک‌هزار و ۴۱ واحد تولیدی از تعطیلی

در نتیجه اقدامات هدفمند قوه‌قضاییه در سال گذشته، هزار و ۳۰۰ مورد از مشکلات شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی در ستاد ملی و استانی مقاومتی بررسی شد که در نتیجه یک‌هزار و ۴۱ واحد تولیدی از تعطیلی نجات پیدا کرد؛ البته اگر آمار احیا واحد‌های تولیدی نیز لحاظ شود، به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی می‌رسد.

در این میان استان‌های خراسان رضوی با ۱۶۲ واحد، آذربایجان شرقی با ۸۶ واحد و آذربایجان غربی با ۸۰ واحد بیشترین واحد‌های تولیدی احیا شده را دارا هستند.

پتروشیمی ارومیه یکی از شرکت‌هایی است که برای ادامه تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای با مشکلاتی روبه‌رو بود و در نتیجه ورود قاطعانه دستگاه قضایی، مشکلات مربوط به این شرکت رفع شد.

در همین زمینه اکبر اسمعیلی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در گفت‌وگو با میزان گفت: پتروشیمی ارومیه در منطقه شمال غرب کشور در زمینه تولید مواد شیمیایی و عموما کود‌های شیمیایی فعالیت می‌کند و نقش موثری در تامین امنیت غذایی دارد و درحال حاضر حدود ۴۰۰ نفر در واحد‌های عملیاتی، تولیدی و واحد‌های تعمیری در پتروشیمی ارومیه مشغول به کار هستند.

وی افزود: این واحد تولیدی برای اینکه بتواند شرایط فعلی خود را تثبیت کند و فضای توسعه‌ای شرکت را سامان دهد با موانع و مشکلاتی روبرو بود که با رجوع به کمیته حمایت قضایی استان آذربایجان غربی و کمک دستگاه قضا مشکلات و موانع این واحد بررسی شد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه ادامه داد: یکی از مشکلات شرکت مربوط به فاصله محل استقرار شرکت از مرکز ارومیه بود که برای دریافت خوراک پتروشیمی با مشکلاتی روبرو بود، مقرر شد این مانع به دستور کمیته حمایت قضایی براساس مقررات موجود حل و فصل شود تا تولید شرکت و اخذ مجوز‌های خاص برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه نشود.

اسمعیلی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای زنجیره ارزش پتروشیمی ارومیه تکمیل می‌شود، گفت: اوره و آمونیاک خوراک ورودی پتروشمیمی ارومیه است که مقرر شد با احداث یک واحد جدید تولید شود و دیگر نیازی به حمل این خوراک از شهر‌های دیگر یا واردات آن نخواهد بود.

وی افزود: با حمایت دستگاه قضا از پتروشیمی ارومیه و احداث این واحد جدید، برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای حدود ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و با این اقدام به سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه ۲ سیاست مهم شرکت پتروشیمی ارومیه را تثبیت تولید و اشتغال و اجرای طرح‌های توسعه‌ای دانست و گفت: خوشبختانه با حمایت دستگاه قضا این مهم محقق شد و در آینده نیز امکان ایجاد اشتغال و جذب تعداد قابل توجهی از افراد برای اقدامات توسعه‌ای شرکت فراهم شده است.

اسمعیلی با اشاره به کمک ویژه دستگاه قضا برای رفع مشکل واحد‌های تولید گفت: جلسات متعددی برای احیای واحد‌های تولیدی در استان برگزار شده است وکمک به تسهیل سرمایه‌گذاری یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضا در استان است که به رشد صنعت آذربایجان غربی کمک می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: واحدهای تولیدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *