رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه از مجتمع شوق زندگی شیراز بازدید کرد

9:57 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه از مجتمع شوق زندگی شیراز بازدید کرد
رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور در مجتمع قضایی- حمایتی شوق زندگی شیراز ضمن بازدید از روند خدمت رسانی در این مجموعه عملکرد ۷ ماهه این مرکز را بررسی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه مجتمع قضایی ـ حمایتی شوق زندگی نماد تعامل بین دستگاهی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: تشکیل مجتمع شوق زندگی در راستای اقدامات تصریح شده در سند تحول قوه قضاییه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و تقویت واحد‌های سرپرستی دادسرا‌ها انجام شده است.

وی تشکیل و استقرار این مجموعه را مصداق عملی اقدام فراقوه‌ای مورد تأکید مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: این مجموعه پناهگاه کسانی است که پناهی جز خدا ندارند و ما تلاش می‌کنیم خدمات ارائه شده به این افراد به بهترین شکل و در اوج کرامت انسانی باشد.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: دادگستری فارس و دادسرای شیراز به عنوان مسئول مستقیم در این مجموعه و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان واحد همکار، آماده اجرای طرح‌های حمایتی، اجتماعی، علمی و پژوهشی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی است چرا که وجود ۱۸ سازمان، اداره و نهاد مسئول در مرکز شوق زندگی شیراز ظرفیت‌های بالایی را برای اقدامات واحد و یک پارچه و اثرگذار در سطح اجتماع ایجاد کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در حاشیه دیدار رئیس کل دادگستری فارس از مجتمع شوق زندگی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ۷ ماهه گذشته با بیان اینکه اقدامات در این مجموعه شامل دو بخش قضایی و رسیدگی به امور سرپرستی و همچنین اقدامات حمایتی است، گفت: یکی از اقدامات ویژه پس از شروع به کار مجتمع شوق زندگی، ۷ برابر شدن ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر شهر شیراز است.

 سید مصطفی بحرینی گفت:مداخلات قضایی هدفمندی با همکاری سایر نهاد‌های همکار در حوزه آسیب‌های اعتیاد در شیراز انجام شده است، اما استمرار این همکاری در راستای ساماندهی کامل معتادیان در شیراز امری است که توسط ما در مجموعه شوق زندگی ادامه دارد.

دادستان مرکز استان فارس درباره اقدامات حوزه حمایتی در این مجموعه نیز تصریح کرد این اقدامات با همکاری ۱۸ دستگاه در حال انجام است که نمونه‌ای از آن همکاری بین مجتمع قضایی ـ حمایتی شوق زندگی و بهزیستی شیراز است که در این خصوص گزارشات ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در موارد ویژه و خاص توسط مسئولان قضایی در مجتمع شوق زندگی پیگیری و رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *