جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم + فیلم

1:00 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۲۲
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم + فیلم
دوازدهمین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با انجام ۴ بازی از گروه های C و D پیگیری شد.

خبرگزاری میزان - دوازدهمین روز از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شب گذشته در حالی برگزار شد که تا پیش از آن همه چیز غیرقابل پیش‌بینی پیش می‌رفت. 

در دوازدهمین روز از یورو ۲۰۲۴ شب گذشته (سه‌شنبه ۵ تیر) دیدار‌های همزمان در گروه‌های C و D برگزار شد و در نهایت تیم‌های اتریش، فرانسه و هلند از گروه D و انگلیس، دانمارک و اسلوونی از گروه C جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کردند.

نتایج بازی‌های روز دوازدهم به‌شرح زیر است:

مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم

گروه D

فرانسه یک - لهستان یک

گل‌ها: امباپه (۵۶- پنالتی) برای فرانسه و لواندوفسکی (۷۹-پنالتی) برای لهستان

در این بازی ابتدا کیلیان امباپه در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی برای فرانسه گلزنی کرد، اما روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی نتیجه را مساوی کرد. امباپه با گلی که به ثمر رساند، اولین گلش در تاریخ حضور در رقابت‌های یورو را به ثبت رساند.

 

 

 

مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم

اتریش ۳ - هلند ۲

گل‌ها: مالن (۶- گل به‌خودی)، اشمید (۵۹) و سابیتزر (۸۰) برای اتریش/ خاکپو (۴۷) و دپای (۷۵) برای هلند

تیم اتریش موفق شد هلند مدعی را ۳ بر ۲ شکست دهد تا با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین یکی از سخت‌ترین گروه‌های یورو راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. نیمه اول اتریش مزد عملکرد خوبش را با گل به خودی دونیل مالن در دقیقه ۶ گرفت. هلند نیمه دوم را بسیار خوب شروع کرد و توسط کودی خاکپور در دقیقه ۴۷ به گل رسید، اما این گل تنها ۱۲ دقیقه دوام داشت؛ چرا که رومانو اشمید با یک ضربه سر زیبا گل دوم اتریش را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۵ ممفیس دپای موفق به ثبت گل دوم هلند شد. در ادامه مارسل سابیتر در دقیقه ۸۰ با ضربه‌ای از زاویه تقریباً بسته، گل سوم اتریش را وارد دروازه هلند کرد تا این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ این تیم خاتمه پیدا کند.

 

 
 

مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم

گروه C

انگلیس صفر - اسلوونی صفر

دیدار انگلیس و ایلوونی از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شد، اما تا پایان گلی را در بر نداشت. انگلیسی‌ها با اینکه مالکیت توپ را در اختیار داشتند، اما در ایجاد فرصت گلزنی موفق نبودند. شاید مهمترین حمله آن‌ها در دقیقه ۲۰ و گلزنی بوکایو ساکا بود که این گل به دلیل آفساید فیل فودن مردود شد.

انگلیس با این تساوی ۵ امتیازی شد و به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد. 

 

 

مروری بر رقابت‌های روز دوازدهم؛ صعود دراماتیک اتریش و شب بدون گل گروه سوم

دانمارک صفر - صربستان صفر

دیگر بازی گروه C نیز با تساوی بدون گل دانمارک و صربستان به پایان رسید تا شب سرد این گروه تکمیل شود. 

دانمارک و اسلوونی در اتفاقی جالب از هر نظر شرایط یکسانی دارند (به ترتیب امتیاز، بازی رو در رو، تفاضل گل، گل زده، آمار انضباطی (کارت‌های زرد و قرمز دریافتی و در نهایت عملکرد دو تیم در مرحله مقدماتی برای تعیین تیم برتر لحاظ شد که با توجه به مورد آخر؛ یعنی عملکرد بهتر دانمارک در مرحله مقدماتی، این تیم در رده دوم قرار گرفت. جالب اینکه دانمارک و اسلوونی در مرحله مقدماتی نیز همگروه بودند و آنجا نیز وضعیت تقریباً یکسانی داشتند. در هر صورت هر دو تیم بعد از انگلیس به مرحله حذفی صعود کردند.

نکته جالب از این گروه، تساوی تمام بازی‌ها غیر از بازی ابتدایی انگلیس مقابل صربستان بود. از این گروه تنها انگلیس به برد رسید و دیگر بازی‌ها با تساوی به پایان رسید.

تا به اینجا تیم‌های آلمان، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، انگلستان، دانمارک، اسلوونی، اتریش و فرانسه به دور بعد صعود کردند و تیم‌ها کرواسی، لهستان، صربستان، آلبانی و اسکاتلند از دور جام کنار رفتند.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *