جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی

12:27 - 05 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۰۴۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی
امشب از گروه‌های D و C جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ چهار دیدار برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم‌های صعود کننده این ۲ گروه نیز مشخص شود.

خبرگزاری میزان - یازدهمین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با انجام ۲ بازی حساس از گروه B به پایان رسید و اکنون در دوازدهمین روز از مسابقات ۴ دیدار از گروه C و D برگزار خواهد شد. 

جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی

کرواسی یک - ایتالیا یک

گل‌ها: مودریچ (۵۵) برای کرواسی/ زاکانی (۸+۹۰) برای ایتالیا

آلبانی صفر - اسپانیا یک

گل: فران تورس (۱۳)

جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی

شب گذشته تیم ملی ایتالیا به مصاف کرواسی رفت و در این بازی که تا دقیقه ۹۸ یک بر صفر عقب بود موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و به دور بعد صعود کند. در دیگر دیدار همزمان تیم ملی اسپانیا با یک گل آلبانی را شکست داد و از دور جام کنار زد. 

با این نتایج ایتالیا پس از اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه مرگ صعود کرد و حریف سوئیس تیم دوم گروه A شد. اسپانیا هم که پیش از این صعودش به عنوان تیم اول گروه مسجل شده بود، با ۹ امتیاز کامل به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌های A، D، E یا F خواهد رفت. همچنین آلبانی حذف شد و کرواسی با کورسویی از امید باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها بماند تا بلکه با یک معجزه به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر راهی مرحله بعدی شود.

کرواسی هنوز روی کاغذ شانس صعود به عنوان بهترین تیم سوم را داره و در این صورت که انگلیس با برتری پر گل مقابل اسلوونی به پیروزی برسد، ترکیه مقابل جمهوری چک پیروز شود یا اینکه بدون گل مساوی تمام شود و در آخرین حالت نیز پرتغال مقابل گرجستان پیروز شود و با اینکه با تساوی بدون گل متوقف شوند.

در ادامه گزارش به ۴ دیدار امشب از گروه C و D رقابت‌ها خواهیم پرداخت:

جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی

گروه D

هلند - اتریش؛ ورزشگاه المپیک برلین - داور: ایوان کروزیلاک

فرانسه - لهستان؛ ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک - داور: مارکو گایدا

از گروه D رقابت‌ها امروز ۲ دیدار همزمان از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد. در نخستین دیدار هلند و اتریش به مصاف هم خواهند رفت و در دومین دیدار فرانسه به مصاف لهستان می‌رود.

لهستان که هفته گذشته با شکست مقابل اتریش از گردانه جام کنار رفت آخرین دیدار خود را به صورت تشریفاتی برگزار خواهد کرد. در سوی مقابل فرانسه برای صدرنشینی نیاز به برد دارد تا با کسب ۳ امتیاز این مسابقه ۷ امتیازی شود. فرانسه از ۲ بازی گذشته یک برد و یک تساوی کسب کرده است. با احتساب تمامی رقابت ها، فرانسه و لهستان تا کنون ۱۷ بار به مصاف هم رفته اند که سهم فرانسه ۹ پیروزی و سهم لهستان ۳ پیروزی بوده است. ۵ تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. از آخرین شکست فرانسه مقابل لهستان ۴۱ سال می‌گذرد. خروس‌ها آخرین بار در جریان دیداری دوستانه، نتیجه را ۴-۰ به لهستان واگذار کردند. 

در دیگر دیدار تیم‌های هلند و اتریش به مصاف هم خواهند رفت. هلند که با ۴ امتیاز با فرانسه برابر شده برای از دست ندادن رتبه خود باید مقابل اتریش پیروز شود. اتریش هم با یک شکست و یک پیروزی با ۳ امتیاز در رتبه سوم ایستاده است. تقریبا هر ۳ تیم بالای جدول گروه D شانس صعود دارند و حال باید دید که رتبه بندی آن‌ها به چه صورت خواهد شد. لاله‌های نارنجی، ۲ تقابل اخیر خود با اتریش در جام‌های بزرگ (یورو و جام جهانی) را با برد پشت سر گذاشته‌اند: ۵-۱ در جام جهانی ۱۹۷۸ و ۲-۰ در یورو ۲۰۲۰. هلند به دنبال این است تا برای هشتمین‌بار طی ۹ بار حضورش در مسابقات یورو، خودش را به مراحل حذفی برساند

جنگ صعود در گروه‌های D و C؛ حمله فرانسه به آشیانه عقاب‌های زخمی

گروه C

اسلوونی - انگلیس؛ ورزشگاه راین انرژی - داور: کلمن تورپین

دانمارک و صربستان؛ ورزشگاه آلیانز آرنا - داور: فرانکو لوتکسیه

از گروه C رقابت‌ها امروز ۲ دیدار همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد. در نخستین دیدار اسلوونی و انگلیس به مصاف هم می‌روند و در دیدار دوم نیز دانمارک و صربستان مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

تیم ملی انگلیس اکنون با ۴ امتیاز صدرنشین گروه C لقب گرفته. تیمی که با ترافیک مهاجمان رو به رو است اکنون در بین ۲۴ تیم حاضر کمترین خلق موقعیت را داشته است. انگلیس در نخستین بازی با نتیجه یک بر صفر از سد صربستان گذشت. در سوی مقابل اسلوونی هر ۲ بازی گذشته خود را با تساوی گذرانده و اکنون با ۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. شرایط گروع C نیز همانند گروه D پیچیده است. 

در دیگر بازی از این گروه که به صورت همزمان برگزار می‌شود تیم ملی صربستان به مصاف دانمارک خواهد رفت. دانمارک هم هر ۲ بازی قبلی خود را با تساوی پشت سر گذاشت و هم امتیاز با اسلوونی در رده سوم قرار گرفته. تیم ملی صربستان نیز با یک شکست و یک تساوی در قعر جدول قرار دارد. نکته مهم این است که هر تیمی که برنده شود شانس صعود خواهد شد. تیم‌های گروه C برای صعود تنها به برد نیاز دارند. در این بین انگلیس نیز می‌تواند با کسب یک تساوی به دور بعد صعود کند، اما سایر تیم‌ها در صورت کسب هر نتیجه‌ای به جز برد کارشان به، اما و اگر خواهد کشید.

دانمارک علیرغم برخورداری از بازیکنان باتجربه همچون کریستین اریکسن، در بازی مقابل اسلوونی عملکردی ناامید کننده ارائه داد و با کسب تساوی، دو امتیاز حساس را از دست داد. این تیم نیاز مبرم به کسب پیروزی در این دیدار دارد تا همچنان برای صعود به مرحله حذفی امیدوار باقی بماند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *