رئیس سازمان بازرسی: بر نحوه آمادگی و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نظارت شود

12:50 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۸۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بازرسی: بر نحوه آمادگی و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نظارت شود
رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور به بازرسان کل استان‌ها به ویژه در مناطق زاگرس نشین و شمالی ماموریت داد تا بر آمادگی دستگاه‌ها به ویژه ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و ستاد مدیریت بحران برای مقابله با آتش سوزی احتمالی مراتع و جنگل‌ها نظارت کنند.

خبرگزاری میزان - با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی به وجود آمده ناشی از بارندگی‌های امسال در فصل بهار و افزایش دمای هوا، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسان کل استان‌ها به ویژه بازرسان در استان‌های شمالی و زاگرس نشین دستور داد که آمادگی ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست و ستاد مدیریت بحران استان‌ها را برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی مراتع و جنگل‌ها رصد کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی از جمله حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری، جلوگیری از تشدید فرسایش خاک و همچنین تولید پایدار محصولات دامی از بازرسان کل خواست کم و کاستی‌های موجود و نواقص را به دستگاه‌های ذیربط اعلام کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به بازرس کل امور جهادکشاورزی و محیط زیست سازمان دستور داد که عملکرد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در مرکز را در خصوص نحوه آمادگی و مدیریت اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

بر پایه این گزارش طی چند مدت اخیر برخی از جنگل‌های کشور از جمله منطقه سیدسهل‌الدین و خرس در پلدختر و مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *