پیامدهای طوفان‌الاقصی؛ سرمایه‌گذاران به دنبال خروج از اراضی اشغالی

14:02 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۴۱۱
پیامدهای طوفان‌الاقصی؛ سرمایه‌گذاران به دنبال خروج از اراضی اشغالی
جنگ غزه و طوفان الاقصی پیامدهایی را از نظر اقتصادی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته و بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال خروج از اراضی اشغالی هستند.

خبرگزاری میزان - براساس گزارش مهاجرت ثروت در سال ۲۰۲۴ از سوی یک شرکت مشاوره مهاجرت سرمایه‌گذاری بین‌المللی، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از چندین دهه، دیگر در بین ۱۰ مقصد برای سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمند نیست.

این گزارش جذابیت مقاصد در سراسر جهان برای افراد ثروتمندی را ارزیابی می‌کند که می‌خواهند تجارت خود را از مبدا دور کنند.

به گفته مارکونی، نویسنده گزارش اخیر، جنگ جاری در غزه نه‌تنها وجهه رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک پناهگاه امن را از بین برده، بلکه تهدیدی برای تحت‌الشعاع قرار دادن دستاورد‌های اقتصادی آن است.

به گزارش المیادین، این شرکت جریان‌های ورودی و خروجی خالص افراد با ارزش خالص ثروت قابل سرمایه‌گذاری نقدی حداقل یک میلیون دلاری را تجزیه و تحلیل کرده است.

طوفان الاقصی و از بین رفتن رویا‌های رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی و پروژه صهیونیسم در طول تاریخ به مهاجرت کارگران، کشاورزان و سرمایه‌داران به‌عنوان ابزاری برای حفظ و گسترش موجودیت استعماری وابسته بوده است.

با این حال، عملیات طوفان الاقصی و رویداد‌های متعاقب آن در سرزمین‌های اشغالی منجر به مهاجرت دسته‌جمعی نزدیک به ۵۰۰ هزار شهرک‌نشین شده است.

سهولت جابجایی بین‌المللی به بخش بزرگی از شهرک‌نشینان صهیونیست کمک کرده تا سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند؛ مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی نیز ضربه سنگینی خورده است، زیرا از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) تنها حدود ۱۳ هزار نفر به این سرزمین‌ها مهاجرت کرده‌اند.

به‌طور مقایسه‌ای، در مدت مشابه سال پیش، بیش از ۴۱ هزار نفر به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی مهاجرت کرده بودند.

اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است؛ اکنون، اقتصاد این رژیم در حال بازگشت به اقتصاد جنگی است و کابینه رژیم صهیونیستی تغییر‌های اساسی در بودجه سالانه ایجاد می‌کند.

همه این عوامل بر جایگاه اراضی اشغالی به عنوان مقصدی برای سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاری بلندمدت امن تاثیر منفی گذاشته است.

رویداد‌های سال ۲۰۲۳ روند را معکوس کرده و رژیم صهیونیستی از ورودی خالص هزار و ۱۰۰ فرد ثروتمند در سال ۲۰۲۲ به خروج خالص حدود ۲۰۰ فرد ثروتمند در سال گذشته تغییر کرده است.

در بحبوحه درگیری این رژیم با مقاومت فلسطین و تهاجم مداوم به غزه، سقوط رژیم صهیونیستی در زمینه اقتصادی به عنوان یک «چرخش بزرگ» توصیف شده است.

براساس گزارش اخیر، در سال ۲۰۲۳، پرس‌وجو درباره برنامه‌های مهاجرت در ازای سرمایه‌گذاری از سوی صهیونیست‌ها ۲۳۲ درصد افزایش یافته است؛ با توجه به این روند، بسیاری از آن‌ها مجبور شدند به جای خروج از اراضی اشغالی، برنامه‌های جایگزین برای شرایط اضطراری انجام دهند.

پس‌لرزه‌های جنگ غزه، صهیونیست‌ها را وادار می‌کند که تصمیماتی را در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اتخاذ کنند.

فشار‌های قیمتی ماه‌ها پس از آغاز درگیری غزه احیا شده و هزینه‌های استقراض در بحبوحه افزایش قیمت برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهد ماند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *