افتتاح ۴۸ پروژه سلامت محور و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک در پویش یادگار ابراهیم

12:22 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۳۸۴
افتتاح ۴۸ پروژه سلامت محور و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک در پویش یادگار ابراهیم
معاون درمان وزارت بهداشت از افتتاح ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک خبر داد و افزود: امروز، ۴۸ پروژه با مبلغ ۲.۲ همت در شهرستان اراک افتتاح می‌شود که ارزش امروز آن بیشتر از این مبلغ است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، سعید کریمی در آستانه عید غدیر و در آیین افتتاح همزمان ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت در قالب پویش یادگار ابراهیم در ارتباط زنده تصویری از اراک با ستاد وزارت بهداشت با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و عین‌اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، درخصوص پروژه‌های تکمیل شده حوزه سلامت در این شهرستان، عنوان کرد: اراک قبل و بعداز انقلاب اسلامی، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی دولتی داشت و امروز، ۷۵۰ تخت افتتاح شده و به مجموعه تخت‌های بیمارستانی این شهرستان اضافه می‌شود.

وی افزود: امروز، ۴۸ پروژه با مبلغ ۲.۲ همت در شهرستان اراک افتتاح می‌شود که ارزش امروز آن بیشتر از این مبلغ است.

وی با بیان اینکه ۹۱ هزار و ۷۰۷ متر مربع زیربنا به حوزه بهداشت و درمان اراک و استان مرکزی افزوده می‌شود، گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۵۰ درصد پیشرفت به دولت سیزدهم تحویل داده شد و با حمایت‌های جدی شهید آیت‌الله رئیسی تکمیل، تجهیز و راه اندازی شد.

کریمی بیان کرد: با راه اندازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک ۵۲۱ تخت به تخت‌های بیمارستانی شهرستان افزوده می‌شود، در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی ۱۱۰ تخت اضافه شده و در فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری نیز ۷۵ تخت و در مرکز دیالیز حضرت فاطمه (س) ۴۴ تخت افتتاح می‌شود.

وی گفت: سایر پروژه‌های قابل افتتاح شامل پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های اورژانس و پد بالگرد، در شهر‌های مختلف، یادگاری از شهید آیت‌الله رئیسی برای مردم خواهد بود.

گفتنی است، صبح امروز در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *