رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: سال گذشته بیش از ۲۹۶ هزار فقره پرونده در استان رسیدگی شد/ ابلاغ الکترونیک ۹۴ درصد اوراق قضایی استان

10:04 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۳۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: سال گذشته بیش از ۲۹۶ هزار فقره پرونده در استان رسیدگی شد/ ابلاغ الکترونیک ۹۴ درصد اوراق قضایی استان
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از رسیدگی به ۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان خبر داد و گفت: میزان ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی استان نیز به ۹۴ درصد افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری میزان- محمد رزم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شهرکرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید و سالار شهدای انقلاب شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره)، اظهار کرد: شهید بهشتی مجتهدی متفکر و کم‌نظیر در علوم انسانی و اسلامی بود که با درایت و ویژگی‌های علمی منحصر به فرد خود، نوآوری‌های شگرفی را در همان سال‌های اولیه انقلاب شکوهمند اسلامی در دستگاه قضایی رقم زد.

وی از جمله اقدامات شهید بهشتی در قوه قضاییه را تصویب لایحه قصاص، توسعه دادگاه‌های مدنی خاص و لزوم تبیین قوانین برای آحاد جامعه ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با تبیین گوشه‌هایی از عملکرد دستگاه قضایی استان بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸ هزار ۹۷۷ فقره پرونده حقوقی و کیفری در شعب دادگاه‌های استان موجود بود و در طول سال نیز ۲۹۰ هزار و ۵۳۷ پرونده به مراجع قضایی استان وارد شد.

وی افزود: از مجموع این تعداد پرونده کارکنان دستگاه قضایی استان موفق شدند در پایان سال گذشته تعداد ۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده را مختومه کنند و نهایتاً موجودی را به ۴۳ هزار و ۶۴۴ پرونده کاهش دهند.

ابلاغ الکترونیک ۹۴ درصد اوراق قضایی استان

رزم تصریح کرد: سال گذشته متوسط نرخ رسیدگی ما به ۱۰۳ پرونده و میزان ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به ۹۴ درصد افزایش پیدا کرد.

وی در رابطه با آمار ۳ ماهه سال ۱۴۰۳ نیز گفت: در ابتدای فصل بهار تعداد ۴۳ هزار و ۶۳۸ پرونده در محاکم ما موجود بود و علی‌رغم آنکه ظرف ۳ ماه گذشته تعداد ۶۸ هزار و ۷۶۰ پرونده در دادگاه‌های استان تشکیل شد، اما قضات ما موفق شدند ۱۰۰ درصد این ورودی‌ها را مختومه کنند و موجودی پرونده را به ۴۳ هزار و ۵۰۰ فقره برسانند.

رئیس دستگاه قضایی استان در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری همواره در عرصه‌های سیاسی حضوری فعال داشته‌اند و انشاالله در انتخابات پیش رو نیز حماسه پرشور دیگری را خلق خواهند کرد.

گفتنی است در مراسم نماز جمعه این هفته میز خدمت دادگستری استان نیز برپا بود و مسئولان قضایی استان بهمشکلات قضایی مراجعان رسیدگی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *