۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد

11:37 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از جمع آوری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد مالی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به خانواده‌های زندانیان با همت فعالان بخش خصوصی، مسئولان و خیرین نیکوکار خبر داد و گفت: سال گذشته به لطف و محبت نیکوکاران و خیرین استان تعداد ۲۷۴ زندانی با بدهی مالی ۴۷۰ میلیارد تومان از حبس رهایی یافتند.

خبرگزاری میزان - در همایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به خانواده‌های زندانیان محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عمل نیک آزادسازی زندانیان معسر و کمک به خانواده زندانیان از مصادیق اعمال صالحه‌ای است که در قرآن بر آن تأکید شده است اظهار کرد: آزاد کردن یک مومن گرفتار در بند و احسان و سخاوت برای کمک به نیازمندان اعمالی هستند که پاداش آن‌ها تنها در نزد خداوند متعال قرار دارد. وی گفت: به استناد آموزه‌های دینی و احادیث ائمه معصومین (ع) افرادی که در امر آزادی مومنان گرفتار در بند و رفع نیاز زیان دیدگان مشارکت می‌کنند مصداق بارز فستبق الخیرات هستند.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری هیئت امنای ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان با بهره گیری از ظرفیت‌های خیران و نیک اندیشان رسالت کمک به مددجویان زندانی و خانواده‌های زندانیان نیازمند را بر عهده دارند. وی تصریح کرد: در همین راستا قضات دادگستری استان نیز مطابق با فرامین مقام معظم رهبری از انواع ارفاقات قانونی، مجازات‌های جایگزین حبس و مرخصی‌های تشویقی در جهت کاستن از حضور محکومان مالی و غیر عمد در زندان استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تلاش برای آزادی زندانیان و به حداقل رساندن حضور محکومان مالی در حبس از خط مشی‌های راهبردی دستگاه قضایی محسوب می‌شود که علیرغم سیاست برخورد قاطع با مجرمان خطرناک و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با جدیت دنبال می‌شود.

 وی ادامه داد: سال گذشته به لطف و محبت نیکوکاران و خیرین استان تعداد ۲۷۴ زندانی با بدهی مالی ۴۷۰ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۴۵ زندانی به آغوش خانواده‌های خود بازگشته اند و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد. ما امید داریم که با مشارکت خیران و نیکوکاران امسال بتوانیم زندانیان مالی بیشتری را از بند حبس رها سازیم.

در این آیین سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی مرکز استان نیز در سخنانی با بیان اینکه زمینه سازی برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های ایشان پیشگیری کننده از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی و عاطفی خواهد بود تأکید کرد: همه ما باید به نوبه خودمان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش آفرین و تأثیرگذار باشیم.

وی گفت: ما در سال‌های گذشته جشن‌های گلریزان و حمایت از خانواده زندانیان را به صورت جداگانه برگزار می‌کردیم، ولی امسال به پیشنهاد بخش صنعت و اتاق بازرگانی استان تصمیم گرفتیم این دو مراسم را به صورت مشترک و یکجا برگزار کنیم و لذا انتظار داریم کمکم‌های خیرین نیز انشاالله پرقدرت‌تر از گذشته باشد تا بخش بیشتری از مشکلات مرتفع شود.

صالحی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی با ستاد دیه استان مقرر شده تا دو سوم از کمک‌هایی اهدایی در جشن امروز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی و یک سوم برای حمایت از خانواده زندانیان تخصیص داده شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *