تحولات اوکراین؛ جنگنده‌های اف-۱۶ در کی‌یف مستقر می‌شوند

17:01 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۲۰
تحولات اوکراین؛ جنگنده‌های اف-۱۶ در کی‌یف مستقر می‌شوند
ارسال سلاح کشور‌های غربی به کی‌یف ابعاد جنگ اوکراین را پیچیده‌تر می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه سوئیس گزارش داد که کشورهای شرکت کننده در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین نسخه کاغذی بیانیه پایانی این کنفرانس را امضا نکردند و فهرست امضاکنندگان مستقیما در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد.

براساس گزارش سخنگوی وزارت خارجه سوئیس، این کشورها «در واقع بیانیه را امضا نکردند، زیرا هیچ نسخه کاغذی وجود ندارد و بیانیه مشترک تنها در این بیانیه منتشر شده در وب‌سایت است.

سایت وزارت خارجه سوئیس فهرست کشورهای امضاکننده و حتی کشورهایی که در اجلاس حضور نداشتند و بیانیه را امضا کردند منتشر و تاکید کرد که در صورت لزوم امکان حذف هر کشوری از این فهرست مستقیم وجود دارد.

اتهام لهستان علیه روسیه درباره حمله سایبری

لهستان، هکرهای روسی را متهم به اخلال در پخش مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۲۴ در این کشور کرد.

این کشور مدعی است: هدف این حمله خاموش کردن سرویسی بود که به شهروندان لهستانی اجازه می‌دهد پخش‌ها را از طریق اینترنت تماشا کنند.

استقرار جنگنده‌های آمریکایی در خاک اوکراین

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: جنگنده‌های اف-۱۶ که آمریکا به کی‌یف می‌فرستد در خاک اوکراین مستقر خواهند شد.

سالیوان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آمریکایی پی‌بی‌اس گفت: این طرح شامل استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین است و توافقنامه امنیتی دوجانبه امضا شده از سوی جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این موضوع را تأیید می‌کند این جنگنده‌ها باید در خاک اوکراین مستقر شوند.

آمریکا پیش از این به متحدان خود اجازه داده بود تا جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین منتقل کنند و واشنگتن نیز در آموزش خلبانان و متخصصان برای نگهداری از این هواپیماها مشارکت دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *