تحولات اوکراین؛ مسکو: کی‌یف فرصت دارد پیشنهاد پوتین را بپذیرد

14:29 - 29 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۶۷۱
تحولات اوکراین؛ مسکو: کی‌یف فرصت دارد پیشنهاد پوتین را بپذیرد
روسیه می‌گوید در صورتی که اوکراین با پیشنهاد پوتین درباره طرح صلح موافقت نکند، پیشروی نیروهای روسیه ادامه خواهد داشت و تعیین مرزهای منطقه حائل دشوار می‌شود که این امر به نفع کی‌یف نیست.

خبرگزاری میزان - نایب‎رئیس شورای امنیت روسیه، گفت: کی‌یف اکنون فرصت دارد پیشنهاد ولادیمیر پوتین را بپذیرد و در غیر این صورت پیشروی روسیه ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد روسیه هشدار داد: در صورت ادامه پیشروی روسیه، تعیین مرز‌های منطقه حائل دشوار خواهد بود و این به نفع کی‌یف نیست.

انهدام انبار تسلیحاتی اوکراین

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که توپخانه و نیروی هوایی روسیه انبار توزیع نیرو‌های مسلح اوکراین، یک ایستگاه رادار و دو پرتابگر سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را منهدم کردند.

علاوه بر این، کارگاهی برای تولید پهپاد‌های تهاجمی، انبار تجهیزات نظامی-فنی تیپ ۴۴ توپخانه نیرو‌های مسلح اوکراین که تخلیه و توزیع تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده از سوی غرب از آنجا انجام می‌شود و همچنین تجمع نیرو‌ها و تجهیزات دشمن در ۱۲۴ منطقه از سوی نیرو‌های روسیه مورد اصابت قرار گرفت.

چین: روابط با روسیه الگوی روابط ایده‌ال بین‌المللی

لیو جیان‌ژائو، رئیس بخش روابط بین‌الملل کمیته مرکزی حزب حاکم چین، تاکید کرد که روابط با روسیه الگوی ایده‌آل روابط بین‌الملل است.

جیان‌ژائو در دیدار با دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: روابط چین و روسیه به مدلی ایده آل برای نوع جدیدی از روابط بین المللی و روابط بین قدرت‌های بزرگ همسایه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفتاد‌وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه است.

وقوع آتش‌سوزی در مخزن فرآورده‌های نفتی در روستوف

وزارت اورژانس روسیه اعلام کرد که در اثر حمله پهپاد اوکراینی، در یک مخزن فرآورده‌های نفتی در روستوف آتش‌سوزی رخ داده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: براساس اطلاعات عملیاتی، آتش‌سوزی در مساحتی حدود ۵ هزار مترمربع روی داده است.

ادعای سالیوان درباره استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، می‌گوید: موافقت ما با استفاده کی‌یف از تسلیحات آمریکایی در داخل روسیه شامل هر مکانی است که از سوی نیروهای روسیه برای حمله به اوکراین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *