رئیس کل دادگستری اردبیل: بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شد/ رسیدگی به مشکلات ۱۲۰ واحد تولیدی

16:22 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اردبیل: بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شد/ رسیدگی به مشکلات ۱۲۰ واحد تولیدی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار فقره پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای وی، هفته قوه قضاییه را فرصتی مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی برشمرد و اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری میز خدمت جهادی در مصلی و سخنرانی روسای حوزه‌های قضایی تابعه همزمان با سراسر استان، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، بازدید از واحد‌های تولیدی و برگزاری جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و حضور در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر از مهمترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه برشمرد.

وی تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان، گفت: در سال گذشته در سایه تلاش و کوشش جهادی قضات و کارمندان دادگستری استان بیش از ۵۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار فقره در حل اختلاف رسیدگی شده که ۴۷ درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری نیز در سال گذشته ۱۱ جلسه تشکیل و به پرونده‌های ۱۲۰ واحد تولیدی رسیدگی شده که نهایتاً منجر به بازگشت دوباره ۳۰ واحد به چرخه تولید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محور‌های عملیاتی دادگستری استان اقدام بر اساس سند تحول و تعالی قضایی است، گفت: از جمله موارد مورد تأکید در این سند اجرای کامل قانون حدنگار، توجه ویژه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مظاهر فساد درحوزه‌های مختلف، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است که دستگاه قضایی برای اجرایی کردن کامل و دقیق آن توجه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو در پایان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و با اشاره به چهار اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات، عنوان کرد: فراهم آوردن زمنیه مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات مورد تاکید دستگاه قضایی استان است.

وی همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخابات در محاکم استان خبر داد و گفت: با کسانی که به هر نحو بخواهند در فرآیند انتخابات خللی وارد کنند برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *