قدرت‌نمایی ارتش یمن در دریای سرخ

7:45 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۴۴
قدرت‌نمایی ارتش یمن در دریای سرخ
عملیات ارتش یمن در ماه‌های اخیر پیامدهای بسیاری را برای انگلیس و آمریکا به همراه داشته و موجب آسیب به ناوها و کشتی‌های آنها شده است.

خبرگزاری میزان - عملیات تجارت دریایی انگلیس به‌تازگی گزارش داد که گمان می‌رود نیرو‌های ارتش یمن کشتی دوم به نام تیوتر را در دریای سرخ غرق کرده باشند.

در صورت تایید، تیوتر دومین کشتی غرق شده از سوی ارتش یمن پس از کشتی روبیمار متعلق به انگلیس است که در ۲ مارس (۱۲ اسفند) حدود دو هفته پس از اصابت موشک‌های ارتش یمن غرق شد.

 

پیامدهای عملیات ارتش یمن بر کشتی‌های آمریکا و انگلیس

 

هفته گذشته نیز یک کشتی از سوی نیرو‌های ارتش یمن هدف قرار گرفت که خدمه آن موفق به مهار آتش‌سوزی نشدند و این کشتی را ترک کردند.

تشدید عملیات ارتش یمن

پایگاه ای‌بی‌سی با اشاره به غرق شدن کشتی تیوتر، می‌گوید که غرق شدن این کشتی در دریای سرخ نشان‌دهنده چیزی است که به نظر می‌رسد تشدید عملیات جدیدی از سوی ارتش یمن در کارزار خود برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در حمایت از فلسطین در جنگ غزه است.

این عملیات با وجود کمپین چند ماهه تحت سرکردگی آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد، کارشناسان آمریکایی تاکید می‌کنند که نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر با شدیدترین نبرد‌های دریایی خود از زمان جنگ جهانی دوم، با حملات تقریبا روزانه به کشتی‌ها، مواجه شده است.

 

پیامدهای عملیات ارتش یمن بر کشتی‌های آمریکا و انگلیس

هدف قرار گرفتن ناو‌های آمریکایی از سوی ارتش یمن

ارتش یمن در ماه‌های اخیر در چند نوبت ناو‌های آمریکا و انگلیس را هدف قرار داده است.

در ماه مارس (فروردین)، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش داد: نیروی دریایی و موشکی ۴ عملیات مشترک بر روی ۴ ناو آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام دادند.

به‌تازگی نیز ارتش یمن گزارش داد که ناو آیزنهاور را هدف قرار داده است؛ اگرچه مقامات آمریکا این حمله را تکذیب کردند.

پایگاه ای‌بی‌سی، نوشت که نیرو‌های ارتش یمن بیش از ۶۰ عملیات را با هدف قرار دادن کشتی‌های خاص انجام داده‌اند و موشک‌ها و پهپاد‌های دیگری را در عملیات خود شلیک کرده‌اند که به خسارت‌هایی منجر شده است.

گزارش اخیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تایید کرد که حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ به دلیل این حملات ۹۰ درصد کاهش یافته است؛ ۱۵ درصد از ترافیک دریایی جهان از طریق دریای سرخ انجام می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *