چالش‌های نیروی دریایی آمریکا در برابر ارتش یمن

7:45 - 29 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۱۲۳
چالش‌های نیروی دریایی آمریکا در برابر ارتش یمن
نیروی دریایی آمریکا در ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه، با چالش بی‌سابقه‌ای در برابر ارتش یمن مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – طی ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در حمایت از ملت فلسطین عملیاتی را علیه کشتی‌های این رژیم و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، آغاز کرده است.

در این بین آمریکا و انگلیس با راه‌اندازی کمپینی، در حمایت از رژیم صهونیستی حملاتی را علیه ارتش یمن به راه انداخته‌اند.

در پاسخ به این حملات، ارتش یمن بار‌ها ناو‌های آمریکا و انگلیس را در منطقه هدف قرار داده است.

آسوشیتد پرس در گزارشی می‌‌گوید: نیروی دریایی آمریکا با شدیدترین مبارزه خود از زمان جنگ جهانی دوم علیه نیرو‌های یمنی مواجه است.

این گزارش می‌گوید که کمپین تحت سرکردگی آمریکا علیه ارتش یمن به شدیدترین نبرد دریایی تبدیل شده است که نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده است.

نیروی دریایی آمریکا برای چندین دهه آماده بود تا به‌طور بالقوه با شوروی سابق و سپس روسیه و چین در آبراه‌های جهان بجنگد، اما به جای یک قدرت جهانی، نیروی دریایی خود را درگیر نبرد با ارتش یمن می‌بیند.

مقام‌ها و کارشناسان به آسوشیتدپرس گفتند که کمپین آمریکا علیه ارتش یمن، تحت‌الشعاع جنگ غزه، به شدیدترین نبرد دریایی تبدیل شده است که نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده است.

این نبرد، ماموریت ادعایی نیروی دریایی آمریکا را برای «باز نگه داشتن آبراه‌های بین‌المللی» در مقابل گروهی قرار می‌دهد که زرادخانه سابق سلاح‌های تهاجمی آن به یک منبع ظاهرا پایان‌ناپذیر از پهپادها، موشک‌ها و سایر تسلیحات تبدیل شده است.

حملات تقریبا روزانه ارتش یمن از نوامبر تاکنون بیش از ۵۰ کشتی را هدف قرار داده‌اند، در حالی که حجم کشتی‌ها در کریدور حیاتی دریای سرخ که به کانال سوئز و مدیترانه منتهی می‌شود، کاهش یافته است.

ارتش یمن، می‌گوید که هدف از این عملیات توقف جنگ غزه و حمایت از فلسطینی‌هاست و همچنین آن‌ها در تلاش برای تقویت موقعیت خود در یمن هستند؛ همه نشانه‌ها حاکی از تشدید جنگ است و ملوانان آمریکایی، متحدان آن‌ها و کشتی‌های تجاری را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

اریک بلومبرگ، از فرماندهان ناو آمریکایی یو‎‌اس‌اس لابون، می‌گوید: من فکر نمی‌کنم مردم واقعا درک کنند که کاری که ما انجام می‌دهیم چقدر خطرناک است.

دیوید ورو، فرمانده ناوشکن‌های موشک‌های هدایت‌شونده معتقد است این وضعیت همه روز است، هر ساعت، و برخی از کشتی‌های ما بیش از ۷ ماه است که در اینجا هستند و مبارزه می‌کنند.

برایان کلارک، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و عضو ارشد مؤسسه هادسون هم گفت: این پایدارترین نبردی است که نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم به خود دیده است؛ به راحتی، بدون تردید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *