دور جدید حمله‎های نیروهای یمنی؛ درباره هدف قرار گرفتن ناو آیزنهاور چه می‎دانیم

9:46 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۹۵۵
دور جدید حمله‎های نیروهای یمنی؛ درباره هدف قرار گرفتن ناو آیزنهاور چه می‎دانیم
حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به مقصد اراضی اشغالی در حال حرکت هستند در هفته های اخیر تشدید شده و در همین حال ارتش یمن از موشک جدید خود با سوخت جامد رونمایی کرده است.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که نیرو‌های ارتش این کشور در جدیدترین عملیات خود ۲ کشتی عازم بنادر اراضی اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

به گفته یحیی سریع، کشتی‌های Elbella و AAL GENOA در این عملیات‌ها با چند پهپاد، موشک بالستیک و کروز دریایی با دقت مورد اصابت قرار گرفتند.

رونمایی ارتش یمن از موشک مافوق صوت فلسطین

تشدید عملیات نیرو‌های یمنی علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بنادر اراضی اشغالی است، در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن هفته گذشته از موشک جدید خود با نام فلسطین رونمایی کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به این اقدام ارتش یمن پرداخته و نوشت: ارتش یمن از موشک با سوخت جامد «فلسطین» رونمایی کرد.

در این گزارش آمده است که نیرو‌های ارتش یمن موشک جدید را روز دوشنبه گذشته به سمت جنوب خلیج عقبه بندر ایلات شلیک کردند و این حمله آژیر‌های هشدار را به صدا درآورد.

آسوشیتد پرس ادامه داد: تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که موشک فلسطین بر روی یک پرتابگر متحرک بالا می‌رود و با دود سفیدی که از موتور آن بیرون می‌آید، به سرعت به هوا برمی‌خیزد؛ دود سفید در موشک‌های سوخت جامد رایج است.

تسلیحات مافوق صوت که با سرعتی بالاتر از ۵ ماخ پرواز می‌کنند، به دلیل سرعت و قدرت مانور خود، می‌توانند چالش‌های مهمی برای سیستم‌های دفاع موشکی ایجاد کنند.

موشک‌های بالستیک در مسیری پرواز می‌کنند که در آن سیستم‌های ضدموشکی مانند پاتریوت ساخت آمریکا می‌توانند مسیر آن‌ها را پیش‌بینی کرده و آن‌ها را رهگیری کنند؛ هرچه مسیر پرواز موشک نامنظم‌تر باشد، مانند موشک‌های مافوق صوت با قابلیت تغییر جهت، رهگیری آن دشوارتر می‌شود.

در همین حال، مرکز عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس اعلام کرد یک کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ در نزدیکی تنگه باب‌المندب گزارش داده که انفجار‌هایی را در نزدیکی خود مشاهده کرده است.

هدف قرار دادن ناو آمریکایی آیزنهاور

ارتش یمن به‌تازگی گزارش داد که در پاسخ به حملات جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن، حملاتی را به ناو هواپیمابر آمریکایی یو‌اس‌اس دوایت دی.آیزنهاور در دریای سرخ انجام داده‌اند.

یحیی سریع، این حمله موشکی را اعلام کرد و به گزارش رویترز، سخنگوی نیروهای مسلح یمن سپس از حمله دیگری خبر داد که «دومین عملیات هدف‌گیری علیه ناو آمریکایی در یک شبانه‌روز بود.»

پس از انتشار این خبر، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که آسیب‌های ناشی از حمله به ناو آیزنهاور را نشان می‌دهد؛ یک پست در رسانه اجتماعی ایکس از سوی یک کاربر که بیش از ۳۴۴ هزار بازدید داشت، نوشت: ناو آیزنهاور که برای تعمیرات لنگر انداخته به وسیله چند موشک هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

عملیات مشترک بیشتر علیه رژیم صهیونیستی

پایگاه شبکه الجزیره با اشاره به تشدید حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی می‌نیوسد: این امر در بحبوحه ترس فزاینده از تشدید تنش در منطقه صورت گرفت، زیرا جنگ غزه که ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشانده، ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان به تازگی هشدار داده که در صورت تحمیل درگیری با رژیم صهیونیستی، «آماده جنگی همه‌جانبه» با این رژیم است.

ماه گذشته، چند روز قبل از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، نیروهای مسلح یمن هشدار دادند کشتی‌هایی را که به سمت بنادر اراضی اشغالی در هر منطقه که در محدوده آنها باشد هدف قرار خواهند داد.

این حملات، شرکت‌های کشتیرانی را مجبور کرده است که با تغییر مسیر، سفرهای طولانی‌تر و گران‌تر در جنوب آفریقا انجام دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *