ارتش یمن ناو هواپیمابر آیزنهاور را هدف قرار داد

14:18 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۰۶۳
ارتش یمن ناو هواپیمابر آیزنهاور را هدف قرار داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به حمله اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور، تاکید کرد که این جنایت تجاوزکارانه نقض قوانین بین‌المللی و مصداق جنایت جنگی است و با پاسخ فوری و مستقیم مواجه شد.

خبرگزاری میزان – یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس به استان های صنعا، الحدیده و تعز این کشور، تاکید کرد که یمن به هرگونه تجاوز و تهدیدی پاسخ مستقیم و فوری می‌دهد.

 

به گزارش المسیره، وی با اشاره به حمله متجاوزانه آمریکایی - انگلیسی به صنعا و استان‌های الحدیده و تعز، گفت: حمله به الحدیده ۱۶ شهید و ۴۱ مجروح برجای گذاشت؛ آمریکا و انگلیس به اماکن غیرنظامی مانند ساختمان رادیو حدیده حمله کردند و سبب آسیب دیدن کشتی‌های تجاری در بندر الصلیف شدند.

سریع تاکید کرد: حمله صورت گرفته به اماکن غیرنظامی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین با اشاره به اینکه این کشور از پاسخ فوری و مستقیم به هرگونه تجاوز، حمله یا هر منبع تهدیدی تردید نمی‌کند، اعلام کرد که نیروی موشکی و دریایی یمن عملیات مشترکی را برای هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در دریای سرخ انجام دادند؛ عملیات یاد شده که در حمایت از غزه و در پاسخ به تجاوز اخیر به یمن بود، دقیق انجام شد.

به گفته سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، جنایت‌های تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس نمی‌تواند یمن را از انجام وظیفه دینی و انسانی خود در قبال غزه بازدارد.

بر اثر حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در ساعات پایانی پنجشنبه به مناطقی در یمن، ۱۶ نفر شهید و شماری مجروح شدند.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *