تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به یمن؛ شمار شهدا به ۱۶ نفر رسید

9:38 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۰۲۵
تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به یمن؛ شمار شهدا به ۱۶ نفر رسید
پنجمین دور تجاوز نظامی مشترک آمریکا و انگلیس به مواضعی در بخش‌های مختلف یمن به شهادت و جراحت شماری منجر شد.

خبرگزاری میزان – منابع خبری از حمله آمریکا و انگلیس به صنعا، پایتخت و استان‌های الحدیده و تعز یمن خبر می‌دهند؛ این تجاوز مشترک ساعتی پس از سخنرانی هفتگی عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و تاکید وی بر ادامه مقابله با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام شد.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی علاوه بر سه حمله به النهدین در جنوب صنعا، منطقه نزدیک فردوگاه بین‌المللی پایتخت یمن را نیز بمباران کردند.

براساس گزارش یادشده، شمار حمله‌های انجام شده ۶ مورد است.

ضمن اینکه ساختمان رادیو حدیده در استان ساحلی الحدیده و شبکه ارتباطی استان تعز یمن نیز بمباران شد.

بر اثر این حمله‌های تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در ساعات پایانی پنجشنبه، ۲ غیرنظامی شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند؛ جدیدترین گزارش‌ها، شمار شهدا را ۱۶ و شمار مجروحان را ۳۵ نفر اعلام می‌کنند.

این پنجمین دور حمله‌های تجاوزکارانه آمریکا و شرکای آن به یمن است.

در عین حال، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره تجاوز مشترک این کشور و انگلیس به یمن ادعا کرد که ۱۳ موضع در یمن هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع انگلیس نیز ضمن تایید انجام تجاوز مشترک نظامی به یمن، مدعی شد که هدف از انجام حمله در ساعات پایانی روز با هدف کاهش تلفت انجام شده است.

منابع یمنی می‌گویند که حمله مشترک جدید آمریکا و انگلیس به یمن با هدف منصرف کردن مردم و مقاومت یمن از حمایت از فلسطین انجام شد؛ براساس اعلام الحوثی، مقاومت یمن تاکنون ۱۲۹ کشتی رژیم صهیونیستی یا مرتبط با آن را هدف قرار دده و این روند تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه داشته باشد، تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *