کنعانی: حمله آمریکا و انگلیس به یمن نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است

12:42 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۰۵۲
کنعانی: حمله آمریکا و انگلیس به یمن نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن، این اقدام را تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خواند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله‌های شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهر‌های صنعا و الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد.

کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایت‌های جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر دانست و گفت: دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسئول پیامد‌های این جنایت‌ها علیه مردم یمن هستند.
 
کنعانی از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشور‌های اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود نسبت به حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدام‌های تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل کنند.

وی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی در نتیجه این حمله‌های ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن خاصه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *