عیدی رهبر انقلاب به مددجویان همدانی؛

۹۱۶ زندانی استان همدان مشمول عفو شدند

9:55 - 31 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۱۶ زندانی استان همدان مشمول عفو شدند
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۹۱۶ نفر از زندانیان استان در جریان عفو اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت اعیاد قربان و غدیر مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند که از این تعداد ۲۲ نفر زن هستند.

خبرگزاری میزان- به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۶۵۴ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی در کشور موافقت کردند.  

با توجه به پیگیری مقامات قضایی استان همدان و بررسی پرونده‌های عفو بسیاری از مددجویان در کمیسیون عفو و بخشودگی استان، بیش از یک سوم این معفوین با نظر مساعد رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب مورد عفو قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش ۹۱۶ زندانی همدانی مشمول این عفو شدند که از میان آنان ۲۲ نفر زن هستند.

بهروز محمدی مهر رئیس کل دادگستری استان همدان در رابطه با این خبر و با اشاره به اینکه استان همدان در عفو امسال بیشترین میزان آزادی و عفو زندانیان کشور را داشته است، گفت: امسال ۲ هزار و ۶۵۴ زندانی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب به مناسبت اعیاد قربان و غدیر شده‌اند که از این شمار ۹۱۶ زندانی مربوط به استان همدان هستند.

وی افزود: این معفوین ۳۴.۵ درصد کل زندانیان مورد عفو کشور را تشکیل می‌دهند.

محمدی مهر یادآور شد: از میان ۹۱۶ زندانی مورد عفو رهبر معظم انقلاب، ۳۸۸ نفر از آن‌ها آزاد می‌شوند که ۲۲ نفر از آن زندانی‌ها زن هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *