رئیس کل دادگستری لرستان: مسئولان قضایی و قضات استان در جهت اجرایی کردن سند تحول قوه قضاییه تلاش کنند

13:46 - 29 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۶۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: مسئولان قضایی و قضات استان در جهت اجرایی کردن سند تحول قوه قضاییه تلاش کنند
رئیس کل دادگستری استان لرستان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان ازنا بر لزوم تلاش قضات و مسئولان قضایی استان در جهت تحقق اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضا تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در بازدید از حوزه قضایی ازنا استان لرستان ضمن دیدار چهره به چهره با همکاران و قضات دادگستری و دادسرای این شهرستان در جریان اقدامات و کیفیت ارائه خدمت به مردم در این حوزه قضایی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک عید سعید قربان، عید طاعت و بندگی و همچنین تبریک هفته قوه قضاییه و نیز تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های خالصانه و جهادی همکاران حوزه قضایی شهرستان ازنا که با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها متحمل شدند، اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی با سختی‌ها و مشکلات خاص خود همراه است، دادگستری ملجا و پناهگاه مردم است و درد‌ها و مشکلات خود را به اینجا می‌آورند و سطح توقعات هم به همان نسبت بالا می‌رود، با همه این مسائل همکاران تلاش‌های خوبی انجام داده و عملکرد مثبتی داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این سفر با حضور در میان همکاران و دیدار چهره به چهره و قدردانی از آنها، سند تحول و برنامه عملیاتی قوه قضاییه را تبیین و تصریح کرد: مطالعه دقیق و اجرایی کردن سند تحول توسط مدیران حوزه‌های قضایی و قضات ضروری و لازمه ارتقا جایگاه دادگستری استان است.

وی بر ضرورت کاهش اطاله دادرسی به واسطه تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن تاکید کرد و گفت: ورودی پرونده به دادگستری شهرستان افزایش داشته که باید جا‌هایی که تولید پرونده می‌کنند شناسایی و با ورود به آن‌ها از تولید پرونده و ورود آن به دادگستری جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه در رابطه با هدفمند کردن مجازات‌های جایگزین حبس بر اساس برنامه عملیاتی، ۵ پروژه در استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در مواردی که مجرم شرایط آن را دارد از آسیب‌هایی که متوجه مجرم و خانواده او و نیز جامعه می‌شود جلوگیری کرده و سبب کاهش ورودی زندان و اصلاح مجرم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پابند الکترونیک و دیگر ارفاقات قانونی مسئله‌ای است که به وسیله آن زمینه اصلاح مجرم فراهم می‌شود و همچنین از آسیب‌های که در زندان متوجه مجرم و خانواده اوست جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه خروجی تمام عملکرد و برنامه‌های ما باید تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع باشد، افزود: دستگاه قضا آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است و مردم با درد و مشکلات به ما مراجعه می‌کنند که باید خود را به جای مراجعه کنندگان بگذاریم و آن‌ها را از خانواده خود بدانیم و با آن‌ها با سعه صدر برخورد کنیم و در رابطه با مشکلاتشان آن‌ها را اقناع کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *