کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شد

12:00 - 28 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۴۶۸
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شد
گزارش‌ها از اراضی اشغالی، از انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از سوی بنیامین نتانیاهو و جایگزینی آن با شورایی حداقلی حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انحلال کابینه جنگ این رژیم را اعلام کرد.

به گزارش جروزالم پست، نتانیاهو، در جلسه روز گذشته با کابینه سیاسی – امنیتی خبر انحلال کابینه جنگ را اعلام و گفت که پس از خروج بنی گانتز، نظامی سابق و رئیس حزب وحدت داخلی رژیم صهیونیستی، کابینه جنگ جدیدی تشکیل نخواهد شد.

براساس اعلام رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، به گفته نتانیاهو، تشکیل کابینه جنگ براساس توافقنامه ائتلافی با گانتز بوده و با خروج او، دیگر نیازی به این کابینه نیست.

این به معنی رد ایده بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو برای تشکیل کابینه جنگ جدید با حضور سران احزاب ائتلافی است.

در عین حال، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو به جای کابینه جنگ منحل شده، شورایی کاهش یافته برای رایزنی‌های حساس برگزار می‌کند.

یدیعوت آحرونوت هم اعلام کرد که نتانیاهو شورای سیاسی کوچکی تشکیل می‌دهد که شامل وزیران جنگ و امور استراتژیک و رئیس شورای امنیت داخلی است.

در اواسط ماه مه (اردیبهشت)، گانتز یک طرح ۶ ماده‌ای برای اداره غزه پس از جنگ ارائه کرد؛ او در آن زمان گفته بود که اگر با این موضوع موافقت نشود، از کابینه خارج می‌شود.

پس از استعفای گانتز، بلافاصله گادی آیزنکوت، دیگر عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز استعفای خود را با انتقاد شدید از نتانیاهو اعلام کرد.

پس از استعفای گانتز و آیزنکوت، هیلی تروپر، از حزب گانتز استعفای نهایی خود را از دولت نتانیاهو اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *