آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه گفتند؟

9:32 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۹۳۹
آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه گفتند؟
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ پس از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت تبلیغات برای کاندیداها، احزاب وجریان‌های مختلف سیاسی آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری انجام شد.

پس از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ها روز گذشته سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که صلاحیت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف از طرف شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است.

در ادامه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره انتخابات پیش‌رو را مرور خواهیم کرد.

قالیباف: دولت نباید به نرخ بازار آزاد بی‌تفاوت باشد
۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۰۰:۳۴
قالیباف: در برنامه هفتم به جای خرید خدمت، خرید خدمات می‌کنیم که دولت چابک می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۰۰:۳۳
قالیباف: به جای اینکه مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم، در زندگی مردم و اقتصاد مردم مداخله می‌کنیم و نمونه آن در خودرو مشهود است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۳:۵۹
قالیباف: ضمانت من برای مدیریت کشور، نحوه عملکردم در مسئولیت‌های گذشته است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۳:۴۱
قالیباف: برای اجرای قانون دائمی بانک مرکزی و برنامه هفتم نیازمند یک‌ مدیر قوی هستیم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۳:۲۲
قالیباف: دیگر با آزمون و خطا نمی‌شود کشور را اداره کرد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۸
زاکانی: مشکل مسکن مردم را‌ ۴ ساله حل می‌کنم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۲:۴۸
زاکانی: رئیس‌جمهور باید بر عملکرد مسئولان نظارت داشته باشد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۲:۴۸
زاکانی: از نزدیک با ۳ برنامه ۵ ساله کشور مواجه بودم و به برنامه هفتم اشراف دارم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۲:۲۵
پزشکیان: من دنبال پست و قدرت نیستم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۱:۱۹

پزشکیان در جمع فرهنگیان:

به دنبال عزت، انصاف حق و رفاه و امنیت همه مردم هستم

من دنبال پست و قدرت نیستم. ما با کمک هم می‌توانیم  بحران را حل کنیم.

قول می‌دهم اگر اختیار پیدا کردم به وضعیت معلمان رسیدگی کنم.

قاضی‌زاده هاشمی: قوی‌ترین وزیر باید وزیر آموزش‌وپرورش باشد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۵۸
قاضی‌زاده هاشمی: قصد کنار کشیدن از انتخابات را ندارم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۵۰
قاضی‌زاده هاشمی: زنان فرصت هستند نه مسئله
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۳۴
قاضی زاده هاشمی: برنامه‌ریزی کردیم در دولت خانواده، هویت ایرانی، اسلامی با تمرکز بر خانواده رشد کند
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۳۲
قاضی‌زاده هاشمی: نگاه من به فرهنگ، نگاه تمدنی است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۳۲
پزشکیان: جامعه باید در صحنه باشد تا ما قدم از قدم خلاف برنداریم
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۹:۰۰
پورمحمدی: با کمک نخبگان و مردم می‌توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۵۹
پزشکیان: هر ایرانی به‌عنوان یک پتانسیل می‌تواند در ساختن آینده کشور تاثیر داشته باشد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۵۹
پورمحمدی: با شفافیت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۵۸
واکنش ستاد سعید جلیلی به خبرسازی «بامدادنو»: تکذیب می‌کنیم؛ پیگیر منبع مالی اخبار تخریبی خواهیم بود
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۰۹

روابط عمومی ستاد سعید جلیلی در واکنشی نسبت به خبرسازی کانال تلگرامی «بامدادنو» که در خبری مدعی شد «انصراف سعید جلیلی قطعی است» اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعا و هرگونه خبرسازی مشابه، به اطلاع عموم دوستداران دکتر سعید جلیلی می‌رسانیم که به منظور جلوگیری از تداوم دروغ‌پردازی‌ها علیه ایشان، مطابق حق قانونی این ستاد، پیگرد قانونی انتشار این شایعات در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدگی کامل به جزئیات و چرایی شایعه‌سازی، با مراجع قانونی درارتباط خواهیم بود.

این روابط عمومی همچنین تأکید کرد: به نظر می‌رسد نتایج نظرسنجی‌های اخیر مراکز معتبر، استقبال معنادار مردم بیرجند، قم و اراک و همچنین تمایز جدی مباحث مطرح شده از سوی دکتر جلیلی در کارزار‌های انتخاباتی، علت اصلی خط تخریبی علیه او را شکل می‌دهد.

ستاد سعید جلیلی خاطرنشان کرد: باید تأکید داشت که براساس تجربه قبلی و بررسی موارد مشابه، عمده خبرسازی‌ها نه با اهداف صرف سیاسی بلکه به صورت «بازرگانی» صورت گرفته و بنابراین مصر هستیم تا مراجع قانونی نه تنها با این رویه که مصداق بارز «لجن پراکنی» مذمت شده توسط رهبر معظم انقلاب است، برخورد کرده بلکه منابع مالی تأمین کننده این هجمه کم‌سابقه علیه دکتر سعید جلیلی را شناسایی کنند و با رویکرد جدی و بازدارنده، به اراده خود برای عمل به قانون جلوه بخشد.

پورمحمدی: مردم باید ثروتمند شوند تا دولت ثروتمند شود
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۰۵
پورمحمدی: شعار من، «خرد، شادی و شادمانی است»
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۸:۰۴
سید محمد حسینی، ریاست ستاد دانشگاهیان کشور، حامیان محمد باقر قالیباف را برعهده گرفت.
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۵:۲۱

علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی محمد باقر قالیباف، در حکمی با اشاره به تجربیات ارزنده و روحیه تعاملی سید محمد حسینی ابراز امیدواری کرده است ایشان با ایجاد فضای صمیمی در ستاد مذکور و نیز با به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌ها در مسیر تعالی و با اتخاذ رویکرد‌های سیاستی مناسب، نمونه‌ای از فعالیت انتخاباتی علمی، مردمی، سالم و سرآمد برنامه‌ریزی و اجرا شود.

متن حکم انتصاب حسینی به این شرح است:

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر محمد باقر قالیباف

برادر گرامی جناب آقای دکتر سید محمد حسینی

 سلام علیکم؛

 با عنایت به دانش، تجربیات ارزنده، دقت و تعامل خوب حضرت عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان ««رئیس ستاد دانشگاهیان کشور، حامیان دکتر محمد باقر قالیباف» منصوب می‌نمایم.

 امیدوارم با ایجاد فضای صمیمی در ستاد مذکور و نیز با به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌ها در مسیر تعالی، با اتخاذ رویکرد‌های سیاستی ذیل نمونه‌ای از فعالیت انتخاباتی علمی، مردمی، سالم و سرآمد را برنامه‌ریزی و اجرا نمایید.

۱. پایبندی به موازین شرعی و قانون اساسی با رعایت اخلاق اسلامی در تمامی مراحل انتخابات 

۲. هماهنگی حداکثری با ستاد‌های انتخاباتی و مردمی سراسر کشور

۳. تبیین و بسط گفتمان خدمت و پیشرفت در فضای جامعه و انتخابات

۴. استفاده فراگیر از همه ظرفیت‌های نیرو‌های مومن، با نشاط، توانمند، جوان و خوشنام

۵. حفظ آرامش و پرهیز از تنش و هرگونه سیاه‌نمایی و تخریب دیگر نامزد‌های رقیب

۶. رعایت احترام و بسط فرهنگ خدمتگذاری عمومی به جامعه در تمامی اقدامات و برنامه‌های انتخاباتی 

۷. بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی به ویژه فرهیختگان و نخبگان ملی و محلی برای جلب مشارکت آحاد مردم

۸. مراقبت از سوء استفاده‌های احتمالی و هرگونه موضوعی که دارای شائبه مخصوصاً در زمینه مالی می‌باشد.

 امیدوارم در سایه توجهات الهی و در سایه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با تمسک به سیره امامین انقلاب موفق و مؤید باشید.

 علی نیکزاد 
رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر محمد باقر قالیباف

لازم به ذکر است سید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی است و در دولت سیزدهم، معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید را بر عهده داشت.

حضور سعید جلیلی در برنامه میزگرد سیاسی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۴:۳۷

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه، ۲۵ خرداد در برنامه میزگرد شبکه ۳ سیما حضور پیدا کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه گفتند؟

 

جلیلی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، همه نامزد‌ها شعاری را مطرح می‌کنند که باید خلاصه برنامه نامزد در ۴ سال آینده باشد، گفت: شعار من «یک جهان فرصت، یک ایران جهش، هر ایرانی یک نقش پرشکوه» است.

 

وی با بیان اینکه دریایی از فرصت‌های اقتصادی، طبیعی، مادی و به ویژه نیروی انسانی و پیشرفت علمی وجود دارد، اظهار کرد: لازمه استفاده از این فرصت‌ها باید جهش ایران باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز در صحنه روابط بین‌الملل فرصت‌هایی وجود دارد که بسیار بیشتر از تهدید‌هاست بیان کرد: کار سیاست خارجی نیز همین است که از فرصت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشد و تهدید‌ها را به حداقل برساند.

جلیلی با اشاره به اینکه فرصت‌ها هنگامی به وجود می‎آید که بررسی کنیم بین ۲۰۰ کشور دنیا چه نقاط اشتراکی داریم چراکه از نقاط اشتراک تعامل فرصت‌ها ایجاد می‌شود، اضافه کرد: اگر با کشور‌هایی اختلافاتی داریم باید توجه داشته باشیم که این نقاط افتراق می‌تواند تقابل و یا حتی تهدید ایجاد کند و هنر سیاست خارجی این است که این فرصت‌ها را بشناسد.

به گفته نامزد انتخابات ریاست جمهوری، هنگامی که از این فرصت به خوبی استفاده کنیم تهدید‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی در بخشی دیگر گفت که صحنه سیاست خارجی یک صحنه کاملا هوشمندانه و واقعی است.

جلیلی با بیان اینکه باید تحلیل درست و دقیق داشته باشیم که امروز در چه نقطه‌ای هستیم و ببنیم در حوادثی که طی ۴ سال آینده رقم می‌خورد چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم، افزود: بنده ۳۵ سال به صورت رسمی در سیاست خارجی فعالیت داشتم.

 

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته یک نکته تماشاگرانه هم به روند تحول جهانی و هم به بازیگری‌هایی که در سیاست خارجی کشور صورت گرفت داشتیم، ادامه داد: این موضوع ما را به این مسئله رسانده است که امروز ما در عرصه سیاست خارجی فرصت‌های بی‎شماری داریم و نیز یک جهان فرصت داریم که اگر برای آنها برنامه‎ریزی داشته باشیم، نتیجه‌اش یک ایران جهش می‌شود.

وی با بیان اینکه ما ابتدا باید بدانیم که در چه بزنگاهی هستیم، افزود: ما هم اکنون در محوری هستیم که تحولات جهانی در گذار است و این گذار به نفع ماست و برای ما تولید فرصت کرده است.

جلیلی با اشاره به اینکه غربی‌ها عنوان می‌کنند که دیگر آن شرایط قبل را نداریم، تاکید کرد: آنها به ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی و در حال حاضر هیبت و حیثیتشان دچار تزلزل شده و برای ما تولید اقتدار کرده است.

نامزد انتخابات با تاکید بر اینکه ایران در عملیات وعده صادق به عنوان قدرت موثر در دفاع از حق و امنیت خود عملیاتی انجام داد که موفق شد و همه ما را تحسین کردند، اظهار کرد: برنامه سیاست خارجی باید استفاده از این فرصت‌ها باشد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از فرصت‌هایی که متاسفانه ما در طول تاریخ از آن استفاده نکردیم این است که در بزنگاه‌هایی که پیشرفت‌های علمی و فناری صورت می‌گرفت، عنوان کرد: ما معمولا غایب بودیم و کشور‌های دیگر با پیشرفت فناوری ارتقای قدرت پیدا می‌کردند؛ این امر موجب شد که در جایگاهشان در مناسبات بین‌الملل تاثیر داشته باشد.

 

 

وی اضافه کرد: این در حالی است که امروز در بزنگاه‌هایی هستیم که نقطه عطفی در پیشرفت فناوری است، دیگر آن عقب ماندگی تاریخی را نداریم و فرصت‌های داخلی ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم به خوبی نقش‎آفرینی کنیم و با استفاده از فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی قدرتمان را ارتقا دهیم و به‎طور مناسب از این رهگذر نیز برای خودمان جایگاهی پیدا کنیم.

نامزد انتخابات با بیان اینکه فرصت دیگر فرصت‌های اقتصادی است که می‌تواند به معیشت مردم امتداد پیدا کند، افزود: باید در دولت روی ۲ اولویت اشتغال و ارزآوری کار شود که یکی از عرصه‌های مهم آن سیاست خارجی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فرصت‌های دولت چهاردهم این است که همزمانی کار دولت با آغاز برنامه هفتم توسعه است، ادامه داد: این برنامه مورد وفاق ملی است و در کشور به قانون تبدیل شده است و امروز باید عملیاتی شود؛ امروز فرصت‌های اقتصادی بسیاری در دنیا است و نباید دنیا را در چند کشور خلاصه کنیم که بیشترین نقاط اختلاف را با ما دارند.

جلیلی همچنین در پاسخ به پرسشی با این عنوان که در فضایی که پیشتر مذاکره می‎کردید پیشرفت در امور شکل نمی‌گرفت و نتایج اقتصادی نداشت، اظهار کرد: در روابط و مناسبات بین‌الملل بین قدرت‌ها و کشور‌ها معادله قدرت نباید ضعیف شود و زیرساخت قدرت برای استفاده حداکثری ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در آن ۶ سال تهدید‌هایی داشتیم و در آن زمان آمریکا شرق ما افغانستان و غرب ما عراق را اشغال کرده بود، اضافه کرد: در همان زمان داعش در سوریه شکل گرفت؛ اما این تهدید‌ها چه نتایجی داشت و چرا در همان زمان آمریکا مجبور به ترک عراق شد و چرا نتوانست در افغانستان تهدیدی برای ما ایجاد کند؟

وی با تاکید بر اینکه این فهم هوشمندانه از میدان و برنامه‎ریزی دقیق از موضوع و اجرای قوی برنامه‌ها بود که آن‌ها را ناکام گذاشت، عنوان کرد: یکی از کار‌های مهم رئیس جمهور این است بداند جهت چه باید باشد و به موقع تصمیم بگیرد و زمان را از دست ندهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخشی دیگر با بیان اینکه در سیاست خارجی بحثی که دنبال می‌کنم بر اساس نتیجه کار است نه سفر و ملاقات، اضافه کرد: نزدیک به یک میلیون بیمار ما احتیاج به دارویی داشتند که لازمه‌اش داشتن سوخت بیست درصد بود؛ اگر از علم و فناوری دفاع کنیم که یک میلیون مردم از آن استفاده کنیم، نتیجه کار است.

وی همچنین اظهار کرد: ما توافق کردیم طرف مقابل ۱۵ بار نوشت ایران به همه تعهداتش عمل کرد و در نتیجه از توافق خارج شد و تحریم‌ها ۲ برابر شد.

جلیلی با بیان اینکه برای اقتصاد باید تعامل گسترده و سازنده با دنیا داشته باشیم، عنوان کرد: شهید رئیسی در ۳ سال این کار را آغاز کرد.

پخش مناظره‌های انتخاباتی برای ایرانیان مقیم خاج از کشور
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۴:۲۴

مستند نامزد‌ها از سه شنبه ۲۹ خرداد در جدول پخش شبکه جام جم قرار گرفته است. این مستند‌ها از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب از ساعت ۱۶:۳۰، ۰۱:۳۰ و ۸:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین برنامه"با مردم" از پنجشنبه ۲۴ خرداد تا سه شنبه ۲۹ خرداد روی آنتن می‌رود. این برنامه از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب از ساعت ۱۹:۰۰، ۰۴:۰۰ و ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین "مناظره‌های انتخاباتی" نیز به صورت زنده از هر سه کانال شبکه‌ی جهانی جام جم پخش خواهد شد.

پاسخ قاضی زاده هاشمی به توهین ابتکار به شهید رئیسی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۴:۰۱

قاضی زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در پاسخ به معصومه ابتکار نوشت: انسداد شمایید که با بی تدبیری مردم را ناامید کردید.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه گفتند؟

 

اعضای ستاد انتخاباتی پورمحمدی منصوب شدند
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۳

سید شهاب‌الدین صدر رئیس ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری مصطفی پورمحمدی، طی احکامی اعضای ستاد انتخاباتی این نامزد را منصوب کرد. اعضای ستادهای انتخاباتی پورمحمدی به شرح زیر است:

۱- مسعود زریبافان: معاون امور استان‌ها

۲- نیره قوی: معاون امور بانوان

۳- متین منتظمی: معاون امور دانشجویان

۴- فرید شهاب: معاون امور جوانان

۵- محمدرضا اتفاق کهنموئی: معاون امور هماهنگی و پشتیبانی

۶- نوشین احمدی: رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی

صداوسیما نتایج نظرسنجی ها را بطور مساوی در اختیار همه نامزدها قرار می‌دهد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۱

 رئیس صداوسیما به ستاد انتخابات و مرکز تحقیقات این سازمان دستور داده هیچ رانتی برای هیچ یک از نامزد‌ها نباید باشد و همه بطور مساوی از امکانات این سازمان از جمله نتایج نظرسنجی‌ها برخوردار باشند.

نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی صداوسیما فاقد مهر محرمانه و قابل انتشار از طرف نامزدهاست.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه گفتند؟

سه نامزد در سه میزگرد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۱:۰۶
قاضی زاده هاشمی: برنامه «دولت خانواده» پیوستی به برنامه هفتم توسعه است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۰:۰۳

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: خوشبختانه من بخاطر حضور درازمدتم در مجلس و همکاری که هم با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتم و هم با سازمان برنامه و بودجه داشتم، جا‌هایی با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتم در جریان تصویب برنامه پنجم، ششم و هفتم بودم، پنجم و ششم از رویکرد مجلس بعنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم و ششم، هفتم هم در قالب دولت در خدمت شما عزیزان بودیم البته برنامه‌های پنج ساله می‌دانید که سابقه قبل از انقلاب هم دارد و به طور کلی تصویب قوانین چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب و اجرای آن با مشکلاتی روبرو بوده و تقریبا همه برنامه‌ها با یک توقفی روبرو بوده یعنی میزان عملکردشان غالبا زیر ۵۰ درصد بوده هر چند یک ضرورت است یعنی بالاخره ما برای اهداف بلند مدتی که داریم مثل چشم انداز ۲۰ ساله باید در مقاطع ۵ ساله اولویت‌ها را روشن کنیم، به تدریج حرکت کنیم تا به آن اهداف برسیم، برنامه دولت خانواده پیوستی به برنامه هفتم هست یعنی آن بخش‌هایی که برنامه هفتم هدفگذاری کرده، اما حکم و دستورالعمل اجرایی نگذاشته، می‌بایست برنامه دولت ما که اسم آن دولت خانواده است در راستای محقق سازی انشاالله آن دستورالعمل‌های اجرایی باید تهیه بشود و مورد استفاده قرار بگیرد. قانون برنامه هفتم زیرساخت اجرایی هر برنامه اجرایی است و طبیعتا همانطور که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده، هر دولتی روی کار بیاید موظف است که این برنامه را بعنوان دستورالعمل خودش قرار بدهد.‌

پنجمین روز از برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در رسانه ملی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۰:۰۱

برنامه‌های امروز جمعه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های صدا وسیما به شرح ذیل است: 

سعید جلیلی: برنامه «میزگرد سیاسی» از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶ در شبکه سه سیما 

مصطفی پورمحمدی: برنامه «صف اول» از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در شبکه خبر

مسعود پزشکیان: برنامه «با مردم» از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹ در شبکه یک سیما

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: برنامه «میزگرد فرهنگی» از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در شبکه دو سیما

علیرضا زاکانی: برنامه «گفتگوی ویژه خبری» از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۴۵ در شبکه خبر 

محمدباقر قالیباف: برنامه «میزگرد اقتصادی» از ساعت ۲۲:۴۵ تا ۲۴ در شبکه یک سیما

طبق جدول پخش تنظیم شده توسط صداوسیما، مناظره‌های انتخاباتی در تاریخ‌های زیر برگزار خواهد شد:

دوشنبه ۲۸ خرداد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد

جمعه ۱ تیر

دوشنبه ۴ تیر

سه‌شنبه ۵ تیر

بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزد‌ها از تاریخ اعلام اسامی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد.

پزشکیان: تورم طی سه سال گذشته همواره بالای ۴۰ درصد بوده است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۹

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما گفت: حضرت علی در نامه به مالک اشتر جامعه را به طبقاتی تقسیم می‌کند و می‌فرماید این‌ها را نمی‌شود اداره کرد مگر آنکه از که از آن‌ها مالیات گرفته شود سپس می‌فرماید هیچ طبقه‌ای در جامعه بدون تاجران و صاحبان صنعت پایدار نمی‌ماند، اگر همین نگاه را بپذیریم و روی همین اصل، قوانین و مقررات را تنظیم کنیم نباید این مشکلات را می‌داشتیم که هستیم.

وی ادامه داد: طبق مستندات بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه، بدهی دولت به بانک مرکزی از آغاز سال ۱۴۰۰ از ۱۱۵ همت ۳۰۲ همت، بدهی دولت به بانک‌ها از همان سال از ۴۱۶ همت به ۸۱۹ همت و انتشار اوراق مالی به ۷۵۲  همت رسیده است یعنی دو برابر شهریور ۱۴۰۰.

قالیباف: زن و خانواده مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۸

محمد باقر قالیباف نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما به تبیین برنامه‌های فرهنگی دولت خود در صورت پیروزی در انتخابات پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه بین کرد: موضوع فرهنگ یکی از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه‌ای است و ما در دولت چهاردهم نام دولت را به عنوان دولت خدمت و پیشرفت اعلام کردیم، زیرا بر این باور هستیم که وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می‌زنیم یک بر هم کنشی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و فرهنگ هر دو بر یکدیگر اثر گذار هستند، ادامه داد: ما بدون آنکه به اولویت‌های فرهنگی بپردازیم حتما نمی‌توانیم به پیشرفت‌های بپردازیم یا بدون فرهنگ نه به پیشرفت می‌رسیم و نه می‌توانیم کارهاهایمان را به سرانجام برسانیم.

جلیلی: شعار دولت من «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۷

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر به بیان برنامه‌های خود پرداخت.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای برنامه و در پاسخ به سوالی درباره سوابقش گفت: یکی از ویژگی‌هایم این بوده که از پایین‌ترین سطح وارد شده‌ام. روزنامه خبر ثبت‌نام در وزارت‌خارجه را اعلام کرد و من به عنوان کارشناس وارد این وزارتخانه شدم.
 
جلیلی افزود: سرپرست، مدیرکل، معاون وزیر و دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم. اگر امروز درباره رئیس‌جمهوری حرف می‌زنیم خوب است بدانیم که این روند درپایان کار قرار می‌گیرد. باید بدانیم که کارمندان در کجا هستند و اگر سلسله مراتب اصولی نباشد چه عواقبی دارد.
 
وی ادامه داد: از سال ۶۸ وارد وزارت خارجه شدم. در سال ۸۶ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شدم و ۱۸ سال طول کشیده است تا به اینجا برسم. کسی که نامزد می‌شود باید بداند که این مسیر چیست و چه موانع و عواملی در آن دخیل است. من رشته علوم سیاسی را تا مقطع دکترا خواندم.

زاکانی: حفظ مختصات دولت شهید آیت‌الله رئیسی امری ضروری است
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۳

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با مردم ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، گفت: در آستانه تجلی مردم سالاری دینی و اراده مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم. شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت شهید رئیسی یک مختصاتی داشت که حفظ این مختصات و جهت گیری‌های او یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم که شروع شد، این شهید با اخلاص و علم و دانش خود مسیری را دنبال کرد که در آن نسبت دولت با اشخاص نظام اسلامی، با رهبری انقلاب، با مردم و سایر قوا و حتی فراتر از آن، با مرز‌های جغرافیایی، با دوستان انقلاب و دشمنان کاملاً شفاف باشد.

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *