رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: ۹۴ درصد از پرونده‌های وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان به سازش ختم شده است

16:37 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۱۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: ۹۴ درصد از پرونده‌های وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان به سازش ختم شده است
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از حصول سازش در ۹۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده گفت: ۹۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان از تیر ماه سال گذشته به سازش ختم شده است. در سال گذشته از مجموع ۳ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها - معادل ۹۴ درصد به سازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:در سال گذشته ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه انجامید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۷۳ هزار و ۴۰۵ فقره پرونده وارده و ۷۲ هزار و ۱۹۹ فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش‌های مسالمت آمیز صورت گرفته تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۴ فقره یعنی معادل ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته گفت: بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف در مدت زمان یاد شده مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰ درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین به حصول سازش در ۴ فقره پرونده قتل عمدی در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در موعد یاد شده تعداد ۴ فقره از پرونده‌های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم الإجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه از تلاش‌های تمامی عوامل ذی ربط اعم از مدیران قضایی، اعضاء شورا‌های حل اختلاف و ستاد استانی صبر و ریش سفیدان، معتمدین و دیگر عوامل بومی و محلی مرتبط قدردانی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *