رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از زندان شیروان بازدید کرد

10:41 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از زندان شیروان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از بخش‌های مختلف زندان شیروان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با همراهی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان از بخش‌های مختلف زندان شیروان بازدید کرد.

بررسی وضعیت کمی و کیفی امکانات، گفتگوی چهره به چهره با مددجویان و رسیدگی به تقاضا‌های مطروحه از سوی آن ها غالبا مبتنی بر تسهیل و تسریع در موجبات استفاده از تأسیسات قانونی  از مهمترین محور‌های این بازدید به شمار می‌رفت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مهمترین محسنات و مزایای حاصل از این قسم بازدید‌های میدانی گفت: حضور در بین مددجویان و گفتگوی چهره به چهره قضات و مقامات قضایی با زندانیان، در واقع به دستگاه قضایی و قضات رسیدگی کننده در شعب و محاکم و نیز اجرای احکام کمک می‌کند تا بتوانند با مشورت بهتر با مددکاران و دست اندرکاران زندان‌ها و متعاقبا اجماع نظر و جمع بندی اطلاعات تکمیلی از این مجاری، بطور دقیق‌تر بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری استان خراسان شمالی در مسیر بهبود شاخص‌های عملکردی مربوط به زندان خاطرنشان کرد: بازدید‌های متعددی که از سوی قضات صورت می‌گیرد و تعاملات، همکاری‌ها و مساعدت‌هایی که مدیران و مسؤولان زندان‌ها در این فرایند با دادگستری استان دارند تمهیداتی برقرار می‌کند تا بتوان در ابعاد پیشگیرانه حتی الامکان بطور هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها را مطابق سیاست گذاری‌ها و در انطباق با برنامه ریزی‌های کلان قوه قضاییه کاهش داد و در این زمینه‌ها گام‌های اساسی و ارزنده‌ای برداشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازدید از زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *