آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان

9:11 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۵۹
آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ فرآیند ثبت‌نام کاندیدا‌ها از دهم خرداد به مدت پنج روز انجام شد.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه داشت.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

رئیس جمهور بعدی باید در تراز آیت الله رئیسی باشد
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۱۴:۵۱

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم تاکید کرد: در انتخاب رئیس جمهور بعدی باید به این مسئله توجه داشته باشید. مردم بدانند که اگر رئیس جمهور در عشق به خدمت به مردم و ایمان و در تراز نظام ولایی بود، نباید کم بگذارند، همانطور که در برخورد با مصیبت رئیسی رفتار کردند و حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری فرمودند ملت ایران برای اینکه بتوانند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع‌اش و عمق راهبردی‌اش را حفظ کند و ظرفیت‌هایش را به مرحله ظهور و بروز برساند، احتیاج به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد. هر رئیس جمهوری که بخواهد این انقلاب را به هم بزند به درد کشور نمی‌خورد. اگر کسی بیاید که همه استانداران و همه طرح‌های کشور را کنار بگذارد به درد ملت نمی‌خورد، بلکه باید فردی رئیس جمهور شود که در تراز خدمتگزاری آیت الله رئیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.

چهارمین روز بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۱۴:۴۴

شورای نگهبان عصر امروز هم جلسه خواهد داشت.طبق قانون، فردا آخرین روز از مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌هاست و در صورت نیاز این فرصت می‌تواند تمدید شود.

توضیحات چمران درباره مرخصی زاکانی از شهرداری
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۱۱:۴۶
رئیس شورای شهر تهران گفت: مرخصی شهردار تهران در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری منوط به نظر و تایید شورای نگهبان است..
 
هیچ وقت در انتخابات تقلب سازمان‌یافته نداشتیم
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۷

غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اولین ویژگی انتخابات این است که آزاد باشد، یعنی مردم بتوانند به آنکه می‌خواهند رای بدهند و این دستاورد ملت ایران در انقلاب است. قبل از انقلاب کسی در انتخابات شرکت نمی‌کرد و یک نمایشی از انتخابات وجود داشت، پس انتخابات در تراز انقلاب اسلامی انتخاباتی است که می‌بینید عده‌ای در چارچوب قانون اساسی داوطلب می‌شوند و در چارچوب قانون صلاحیت آنها بررسی می‌شود و آزادانه گفتگو و مناظره می‌کنند و مردم هم می‌بینند و رای می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به بحث سلامت انتخابات گفت: ما هیچ وقت در انتخابات تقلب سازمان یافته نداشتیم ممکن است تقلب در یک صندوق باشد اما اینگونه نبوده که در نتیجه انتخابات کوچکترین تاثیری داشته باشد.

یک پیش‌بینی‌ درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۴

مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌بینی‌اش از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در گفتگو با ایسنا گفت: امروز شرایط متفاوت از قبل است؛ در گذشته کاندیداها فرصت‌های خوبی برای معرفی خودشان داشتند و مردم فرصت خوبی برای تحقیق و بررسی درباره کاندیداها داشتند؛ جریانات سیاسی نیز فرصت‌هایی برای تضارب افکار وآرا و نقد و نظر داشتند و انتخاب قدری برای مردم راحت‌تر بود اما الان چون شرایط ما ویژه است و این حادثه تلخ شرایط را تغییر داده و انتخابات را جلو انداخته است، شرایط قدری سخت شده و توجه و دقت بیشتر مردم را برای انتخاب بهتر می‌طلبد.

 

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *