آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ تأکید رؤسای قوای قضاییه و مقننه بر همکاری با دولت در برگزاری موفق انتخابات

9:19 - 17 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ تأکید رؤسای قوای قضاییه و مقننه بر همکاری با دولت در برگزاری موفق انتخابات
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ فرآیند ثبت‌نام کاندیدا‌ها از دهم خرداد به مدت پنج روز انجام شد.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه داشت.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

 

اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات ریاست جمهوری صداوسیما
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۹:۰۸

به اطلاع نامزد‌های محترم می‌رساند علاوه بر برنامه‌های زنده، تهیه دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای، دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای و نیز ۳۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای رو به دوربین برای گفتگو با مردم هر یک استان‌های کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزد‌های محترم انتخابات ریاست جمهوری است که در صورت تمایل به استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از زمان باقیمانده تا آغاز فرصت قانونی تبلیغات برای تهیه و ضبط این برنامه‌ها استفاده کنند. 

با توجه به این فرصت زمانی محدود پیشنهاد ستاد انتخابات رسانه ملی به نامزد‌های محترمی که امکان حضور خود در عرصه رقابت انتخابات را زیاد می‌دانند این است که از هم‌اکنون برای آماده‌سازی برنامه‌های ضبطی یاد شده اقدام کنند.

ضوابط شکلی و محتوایی تهیه این برنامه‌ها در سایت ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی قابل مشاهده است.

آیت‌الله جنتی:‌ در موضوع تایید صلاحیت‌ها یک خط مستقیم را انتخاب کردیم و این خط را ادامه می‌دهیم
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۷
اعضای شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چه گفتند؟
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۴
لزوم رعایت اخلاق در انتخابات ریاست جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۴

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص لزوم رعایت اخلاق در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، طی سخنانی بیان کرد: ما انقلاب کردیم و برخی شعارها را دادیم؛ اما گویا برخی این شعارها را فراموش می‌کنند.

وی افزود: ما شعار دادیم که سیاست ما عین دیانت ماست اما مثل اینکه جداییِ سیاست از دیانت تقریباً به‌عنوان شرط لازم و کافی برای برخی دولتمردان شناخته شده است.

وی اضافه کرد: بزرگیِ آیت‌الله رئیسی و قدرت مدیریت او، موجب می‌شد که همه با هم هماهنگ شوند. شخصیت ایشان الگو و نمونه‌ی کاملی است برای کسانی که می‌خواهند در سطح کلان در کشور خدمت کنند و لازم است او را نصب‌العین خود قرار دهند

اگر در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنیم، قطعاً به نفع کشور و ملت است
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۰

کریمیان، نماینده مردم مریوان سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بعدی باید ویژگی‌های شهید رئیسی از جمله مردمی بودن، انقلابی بودن و حضور همیشگی در صحنه را دارا باشد، اظهار کرد: اگر بتوانیم در انتخابات آگاهانه پای صندوق رای حاضر شویم و فرد اصلح را انتخاب کنیم، قطعاً به نفع کشور و ملت است. 

وی همچنین با بیان اینکه «یکی از مطالبات و مشکلات مردم معیشت و اشتغال است»، اظهار کرد: رئیس جمهور بعدی باید به این دو مقوله توجه بسیاری داشته باشد؛ در حوزه سیاست خارجی نیز رئیس جمهور آتی باید ارتباط گیری قوی‌ با کشورهای همسایه و دوست برقرار کند تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه کشورهای دیگر علیه خود را بی اثر کنیم.

نماینده مجلس: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح می‌تواند در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار باشد
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۱۰:۵۲

محمد بهرامی در گفت‌وگو با میزان، درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان خدمت اظهار کرد: این دوره انتخابات از این نظر که بالاترین مقام اجرایی کشور انتخاب می‌شود از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، نیاز‌ها و دغدغه‌های مردم در زیرساخت‌ها از جمله اشتغال، معیشت، اقتصاد ضرورت انتخاب یک رئیس جمهور اصلح حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که می‌توانند تاثیرگذار باشند باید در این دوره حساس به میدان بیایند اظهار کرد: در این برهه ما نیاز به یک مشارکت حداکثری داریم و همه باید پای کار بیایند تا مشارکت بالایی داشته باشیم

اخذ رای الکترونیکی در انتخابات در صورت موافقت شورای نگهبان
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۰۹:۴۶

وزیر کشور در حاشیه بازدید از پروژه انتقال پساب به مجتمع پتروشیمی خراسان در ارتباط با انتخابات پیش رو در جمع خبرنگاران بیان کرد: درصدد هستیم تا در صورت موافقت شورای نگهبان، اخذ رای در تعدادی از کلانشهرها به صورت الکترونیکی انجام شود. منتظر اعلام تایید صلاحیت ها شورای نگهبان هستیم تا تبلیغات کاندیداها آغاز شود.

در نشست سران قوا مطرح شد؛ تأکید رؤسای قوای قضاییه و مقننه بر همکاری با دولت در برگزاری موفق انتخابات
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۰۹:۳۸

سران سه قوه بر ضرورت نصب‌العین قرار گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات به‌عنوان فصل‌الخطاب، به‌ویژه در محورهای ارتقای مشارکت مردمی، اخلاقی بودن و سلامت رقابت‌های انتخاباتی، برنامه‌محور بودن، تقویت گفتمان شهدای خدمت و پرهیز از هرگونه تخریب که الگوی آن در رقابت‌های انتخاباتی برخی کشورهای غربی وجود دارد، تأکید کردند.

همچنین رؤسای دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام همراهی و همکاری با سرپرست ریاست جمهوری تأکید داشتند با همه توان به دولت کمک خواهند کرد تا فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بهعنوان برگی زرین در دفتر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شود.

 

انتهای پیام/



سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
تنها ادامه دهنده شهید رئیسی فقط دکتر سعید جلیلی پاکدست و ساده زیست یار واقعی رهبری??
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *