سه مصوبه؛ هدیه دولت سیزدهم به دوست‌داران محیط زیست

14:07 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۶۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سه مصوبه؛ هدیه دولت سیزدهم به دوست‌داران محیط زیست
سخنگوی دولت با بیان اینکه هیئت دولت با تصویب ۳ مصوبه روز جهانی محیط زیست به فعالان و دوست‌داران این حوزه هدیه داد، گفت: دولت از دانشجویان کم‌بضاعت در مقطع تحصیلات تکمیلی، حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان – علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری جلسه هیئت وزیران در حیاط دولت حاضر شد و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست بیان کرد: رئیس سازمان محیط زیست کشور در جلسه هیئت دولت از اقداماتی که دولت سیزدهم طی سه سال گذشته یا حدود هزار روز در حوزه محیط زیست، جمع آوری گاز‌های مشعل، توجه به اصول و استاندارد‌های محیط زیستی در توسعه‌های صنعتی و توسعه حوزه‍ای مختلف که بر اساس توجهات و تاکیدات ویژه رئیس جمهور شهید، انجام شده بود، گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: هیئت وزیران نیز امروز به همین تناسب ۳ مصوبه محیط زیستی داشت. هیئت دولت به سازمان محیط زیست مجوز مذاکرات برای پیش‌امضای موافقتنامه با دولت‌های عضو سازمان شانگهای را صادر کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: هیئت وزیران با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای کاهش پسماند‌های پلاستیکی و مواد زیان‌بخش نیز موافقت کرد. همچنین دولت موافقت کرد لایحه دیگری برای پذیرش پروتکل الحاقی مونترال برای کنترل مواد کاهنده لایه اوزون به مجلس ارسال شود. این مصوبات هدیه دولت به دوستداران محیط زیست است.

 بهادری جهرمی افزود: در جلسه امروز دولت، منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شد تا پرداخت هزینه گندم با سرعت صورت بگیرد که بتوانیم در شش ماه اول، همه هزینه گندم‌ها را پرداخت شود.

حمایت دولت سیزدهم از دانشجویان کم بضاعت

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح دو مصوبه دیگر دولت در حوزه امور دانشجویی پرداخت و گفت: آیین نامه جامع بورس تحصیلی دانشجویان ایرانی برای ارتباط موثر بین جامعه، صنعت و دانشگاه و توسعه عدالت آموزشی و ایجاد انگیزه بین دانشجویان و جذب برخی اعضای هیئت علمی مورد نیاز تصویب شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مصوبه حمایت از دانشجویان کم بضاعتی که در حوزه تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند، دیگر اقدام دولت سیزدهم در جلسه امروز بود ادامه داد: همچنین آیین‌نامه‌هایی را به منظور جهت‌دهی حوزه‌های آموزشی و پژوهشی و حمایت از استعداد‌های برتر که در حوزه دکتری تحصیل می‌کنند تصویب شد که بر مبنای آن بتواند بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری برتر اعطا کند.

سخنگوی دولت سیزدهم در خاتمه با اشاره به اجرائی کردن یکی از احکام مندرج در برنامه هفتم توسعه گفت: به منظور ارتقاء مرجعیت علمی کشور و کمک به جذب هر چه بیشتر دانشجویان مستعد و توانمند در حوزه بین‌المللی تسهیلاتی برای سهولت در امکان پذیرش، جذب و تحصیل مناسب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها به تصویب رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *